Din 25 iunie și până în prezent, tramvaiul turcesc fabricat la Bozankaya, în Turcia, a fost supus la aproape 60 de teste. Toate trecute cu brio.
Le-au urmărit îndeaproape angajații STPT, dar și reprezentanții producătorului. Turcii, care lucrează la Timișoara, rămân în continuare în oraș ca să se asigure că totul merge ”ca la carte”.
Autoritățile s-au ocupat de hârtii, un proces care a durat mai mult decât au estimat inițial, pentru că un astfel de vehicul nu mai există în Europa și a fost nevoie o omologare. Agrementul de la Autoritatea Feroviară Română există, a plecat din nou la București, la producător. Luni (în 6 decembrie, n.r.) va fi recepționat tramvaiul, iar marți va fi dat ordinul de începere a producției, pentru următoarele tramvaie. Luna aceasta va fi introdus, oficial, în sistemul public de transport al Timișoarei.
Garnitura din depoul Societății de Transport Public este prima dintr-un șir de 21 de tramvaie, fiecare în valoare de 2,4 milioane de euro, o minune a tehnicii cu zero emisii de dioxid de carbon.
În plus, bateriile ii oferă o autonomie record de 70 de kilometri, cea mai mare din lume. Are 30 metri lungime, 2,5 metri lațime și o capacitate de 251 de pasageri – 48 pe locuri şi 203 în picioare.