Consiliul Județean Timiș anunță că a a câștigat 3 milioane de lei pentru o platformă digitală de lucru cu partenerii săi, ceea ce înseamnă introducerea plăților online și arhivarea electronică a aproape 1 milion de pagini de documente. Nu se știe însă când va fi încheiat proiectul, când va deveni funcțională această metodă de plată.
Consiliul Județean Timiș a câștigat o finanțare pe fonduri europene de aproape 3 milioane de lei pentru o platforma ce va avea rolul de a digitaliza fluxurile de lucru cu beneficiarii și colaboratorii externi. Proiectul a trecut de etapele de evaluare, pasul următor fiind semnarea contractului de finanțare. Trebuie spus că acesta este complementar proiectului ce prevede digitalizarea proceselor interne ale instituției, aflat deja în lucru și finanțat din surse bugetare proprii, informează reprezentanții instituției.
„Va avea”, „va fi”, „vom face”, sunt verbele cele mai des folosite de reprezentanții CJ Timiș. Nu se știe însă când.
„O altă componentă importantă prevede retrodigitizarea arhivelor instituției. Mai exact, vor fi scanate și arhivate electronic aproximativ 900.000 de pagini, 180 metri linari de arhivă.
Funcționalitatea platformei va permite logarea mai multor tipuri de utilizatori, cum ar fi cetățeni, primării, instituții subordonate, deconcentrate, universități. Fiecare tip de user va avea contul optimizat după nevoile de colaborare cu instituția județeană, ele nefiind aceleași pentru toți. După logare, fiecare user va avea la dispoziție documentele dedicate.
De asemenea, utilizatorul va putea să programeze întâlniri video sau să primească răspunsuri automate la întrebările uzuale prin intermediul unui chatbot. lnteroperabilitatea cu sistemul financiar intern al instituției va permite, prin operatori dedicați, plata online a taxelor, impozitelor, cât și alocarea diferitelor sume cuvenite către utilizatori, cu monitorizarea acestora în timp real.” transmit reprezentanții CJ Timiș.