1868 – Se înregistrează „Societatea de tramvai cu cale ferată din Timişoara”
1869 – Se pune în funcţiune prima linie de tramvai cu cai, la 8 iulie
1897 – Se înfiinţează societatea pe acțiuni „Tramvaiele comunale electrice din Timişoara”
1899 – Se pune în funcţiune tramvaiul cu tracțiune electricã
1904 – Întreprinderea trece în administraţia Consiliului Comunal, sub numele de „Tramvaiele Comunale Timișoara”
1904 – Punerea în funcțiune a primei stații cu convertizoare electrice și baterii tampon
1919 – Trecerea societăţii sub administrația românească
1920 – Se pun bazele producției de tramvaie, în ateliere proprii
1929 – Punerea în funcțiune a primului redresor cu mercur pentru staţiile de alimentare
1932 – Sectorizarea reţelei de contact
1932 – Mutarea liniei CFR Timişoara – Buziaş în afara oraşului
1939 – Înfiinţarea Întreprinderii electromecanice Timişoara (IET)
1942 – Punerea în funcţiune a primei linii de troleibuz în Timişoara
1943 – Apariţia primelor linii de autobuze în Timişoara
1948 – Înfiinţarea Întreprinderii de Transport Timişoara
1950 – Se execută primele tramvaie de mare capacitate pe boghiuri din tarã(Gb 2/2)
1955 – Apar primele vagoane de mare capacitate pe boghiuri de tip „Electroputere” Craiova
1958 – Se construiesc în cadrul întreprinderii vagoanele de tip „Pionier”
1960 – Se achiziţionează primele troleibuze romaneşti tip TV2E(T.Vladimirescu)
1961 – Se achiziţionează primele tramvaie de tip I T Bucureşti
1962 – Se construieşte în cadrul întreprinderii primul vagon de tip T1-62
1968 – Se pune în funcţiune prima substaţie telecomandatã(R.D.Germanã)
1969 – Se pune în funcţiune prima instalaţie de redresare cu diode cu siliciu
1970 – Se construieşte în cadrul ITCVTT (Întreprinderea de Transporturi şi Construcţii Vagoane de Tramvai Timişoara) prototipul tramvaiului de tip Timiş
1971 – Se pune în exploatare Baza Mixtă de exploatare Tramvaie-Troleibuze din Bv. Dâmboviţa – str. I. Barac
1972 – Începe fabricaţia în serie a tramvaiului de tip Timiş
1973 – Se construieşte prima linie de tramvai pe pat de beton
1976 – Se experimentează primul tramvai cu chopper din ţară
1977 – Fabricaţia de tramvaie trece în cadrul întreprinderii „Electrometal” Timişoara
1979 – Transportul în comun trece în cadrul I.J.T.L.TIMIŞ(Întreprinderea Judeţeană de Transport Local Timiş)
1986 – Se dă în funcţiune baza de troleibuze din str.Banatul
1988 – Se pune în funcţiune primul troleibuz cu chopper
1990 – Se creeazã Regia Autonomă de Transport Timişoara
1992 – Refacerea liniei tramvaiului nr. 5
1993 – Modernizarea liniei de tramvai pe str. Ştefan cel Mare (între str. St. O. Iosif – B-dul Eroilor)
1996 – Modernizarea liniei de tramvai – buclã Torontalului.
1996 – Modernizarea liniei de tramvai pe str. 3 August 1919
1998 – Modernizarea liniei de tramvai pe Bd. Dragalina;
Deschiderea bazei de agrement R.A.T.T.
1999 – Înfiinţarea liniei 40 autobuze;
Încheierea contractului de finanţare a modernizării infrastructurii linie cale, cu Banca Europeană de Investiţii.
2000 – Amenajare staţie capăt linie tramvai Bd. Dâmboviţa;
Amenajare staţie I.T.P.;
Amenajare centru de vânzare bilete, abonamente, gratuităţi – P-ta Badea Cartan;
Înfiinţare linia 11 tramvaie;
Achiziţii – troleibuze Berliet – 11 bucăţi (second-hand);
- tramvaie second-hand (Germania) – 33 bucăţi.
2001 – S-au înfiinţat liniile de autobuz Expres1, Expres2, Expres3;
- Modernizare linie tramvai Bd. Tinereţii;
- Modernizare staţie capăt str. Gh.Bariţiu;
- Înfiinţare centru vânzare bilete Str. Gh.Doja;
- Înfiinţare linie troleibuz str. Pariş;
- Achiziţii – troleibuze Vetter – 3 bucăţi (second – hand);
- troleibuze Berliet – 20 bucăţi (second-hand);
- tramvaie second-hand Germania – 15 bucăţi.
2002 – S-au înfiinţat liniile de autobuz 43, 44;
- Achiziţii – tramvaie second-hand Germania – 5 bucăţi.
2003 – S-a înfiinţat linia de autobuz 42;
- Achiziţii – tramvaie second-hand Germania – 8 bucăţi.
2004 – Achiziţii – troleibuze Berliet – 6 bucăţi (second-hand);
- autobuze – 11 bucăţi (second-hand);
- tramvaie second-hand Germania – 8 bucăţi.
2005 – Achiziţii – tramvaie second-hand Germania – 5 bucăţi;
- autobuze – 17 bucăţi (second-hand);
- 50 autobuze noi achiziţionate de Primăria Timişoara.
2006 – Achiziţii – tramvaie second-hand Germania – 5 bucăţi;
- 5 autobuze noi achiziţionate de Primăria Timişoara;
- a fost prelungită linia 18 autobuze până la Metro2 Timişoara.
2007 – Achiziţii – tramvaie second-hand Germania – 20 bucăţi;
- a fost înfiinţată o linie nouă de autobuze, numărul 45;
- au fost prelungite liniile de autobuze 31 şi 43.
2009 – Achiziţii – tramvaie second-hand Germania – 5 bucăţi;
2010 – Achiziţii – tramvaie second-hand Germania – 5 bucăţi + o remorcă.
2010 – Achiziţii – autobuze articulate tip Mercedes Conecto G – 30 bucăţi.
2021 -Soseşte primul tramvai articulat cu podea joasă, fabricat de Bozankaya, având o autonomie pe baterii de peste 60 kilometri.
1969 – 1989 – s-au fabricat 500 vagoane (vagoane motor şi remorcă)de tip Timiş pentru mai multe oraşe din România;
1991 – 1999 – s-au achiziţionat vehicule folosite: tramvaie din Germania(Bremen,Karlsruhe, München), autobuze din Belgia (Bruxellles), Franta(Mulhouse), Austria(Salzburg), troleibuze din Germania (Eberswalde, Weimar,Esslingen), Austria (Salzburg), Elveţia (Winterthur), Franta (Lyon).