În ultimele trei decenii s-au închis pentru traficul de pasageri mai bine de 40 de linii secundare de cale ferată. În multe locuri oamenii s-au trezit fără tren și au fost nevoiți să se orienteze spre alte mijloace de trasport. Sfârștit de drum a fost și pentru calea ferată Cărpiniș – Ionel, o magistrală secundară de cale ferată (magistrala CFR 927) care lega localitatea Cărpiniș de localitatea Iohanisfeld, staţie CF cu numele „Ionel” – numele vechi al satului.
A fost dată în folosinţă la data de 5 decembrie 1895, însă pe un traseu puţin diferit, şi anume Jimbolia – Checea – Ionel Jimbolia – Checea – Ionel.
După primul război mondial şi împărţirea Banatului istoric între România şi Serbia, graniţa dintre cel două state a căzut pe porţiunea de cale ferată dintre Jimbolia şi Checea. Pe această porţiune, graniţa sârbească intra mai adânc în teritoriul României, pentru a încorpora satul sârbesc Radojevo. Astfel, segmentul de cale ferată dintre Jimbolia şi Checea a devenit neoperabil şi a trebuit desfiinţat.
Conform ediţiei 2007/2008 a Mersului Trenurilor de Călători, distanţa de 31 de km era parcursă în o oră şi 26 minute, adică o medie de viteză de 22 km/h. Pe această rută circulau zilnic 3 garnituri de trenuri de călători.