Cel mai important proiect de infrastructură feroviară este la un pas de a începe la Timișoara.
Este vorba de reabilitarea căii ferate Timișoara Est – Ronaț Triaj, pe o lungime de 13,8 kilometri. Contractul privind proiectarea și execuția lucrărilor a fost semnat de Ministerul Transporturilor la începutul acestei luni, finanțarea, în valoare de 1,4 miliarde de lei, fiind asigurată prin PNRR.
Dominic Fritz, primarul Timișoarei, a vorbit despre acest proiect în cadrul conferințe de presă organizată marți la sediul instituției. Edilul-șef a semnalat faptul că dacă proiectul este făcut prost, ar putea bloca toată Timișoara.
„Domnul ministru Grindeanu a semnat un proiect de o importanță strategică uriașă pentru Timișoara: modernizarea căii ferate pe tronsonul gara Timișoara Est – Ronaț. Este un proiect în cadrul căruia se vor dubla liniile de tren în Timișoara, în anumite părți, se va construi și un zid. Este o investiție atât de importantă că ne va impacta felul în care ne mișcăm și în care trăim în Timișoara pentru următorii 150 de ani. Acest proiect poate să meargă într-o direcție bună dacă este un proiect făcut bine și va conecta Timișoara de Europa și restul României. Dacă proiectul este făcut prost, are potențialul să blocheze Timișoara, să afecteze foarte puternic traficul și de mașini, și de bicicliști, și de pietoni și va despărți nordul de sudul Timișoarei și mai mult decât acum”, a declarat primarul Timișoarei.
Totodată, Dominic Fritz a semnalat câteva aspecte foarte important din acest proiect care vor fi discutate cu proiectantul, cu CFR și cu Ministerul Transporturilor.
„Vă amintesc că până acum avem un studiu de fezabilitate, iar în următoarele șase luni se lucrează la proiectul tehnic. Deci următoarele șase luni vor fi decisive pentru cum va arăta Timișoara în următorii 150 ani. Trebuie să clarificăm ce subtraversări și pasaje facem atât pentru traficul auto, dar poate și câteva subtraversări pietonale. Apoi avem acest sens giratoriu suspendat la Baader, aproape de Gara de Est, unde încă nu este foarte clar cum se va integra în trama stradală existentă, cum se va lega de străzile existente, cum se va face descărcarea traficului. Poate arată interesant în randări, dar detaliile tehnice trebuie clarificate. Trebuie să discutăm punctele de oprire din oraș, dacă nu ar fi o posibilitate să adăugăm unul, două, trei puncte în plus față de cele prevăzute acum în studiul de fezabilitate. Tocmai pentru că este clar că asta este șansa noastră pentru un tren metropolitan care ne va ajuta să încurajăm oamenii să folosească mai mult trenul, mai ales din zonele periurbane. Apoi avem o supratraversare la Ronaț. Dacă vă uitați pe randări, așa cum este planificată acum este destul de problematică. Este o rampă foarte complicată, probabil va distruge stadionul de rugby din Ronaț, pentru că stâlpii pe care stă rampa sunt planificați la marginea terenului de stadion și trebuie să găsim o soluție bună, practică și respectuoasă pentru timișoreni pentru această supratraversare la Ronaț”, a afirmat primarul Timișoarei.
În final, Dominic Fritz a precizat că se așteaptă să fie organizate sesiuni de informare a timișorenilor cu privire la acest proiect.
„Trei ani va fi șantier pe toată linia de tren, între Gara de Est și Ronaț, deci cam în toată Timișoara și vom fi cu ochii pe firmă, chiar dacă nu avem o relație contractuală cu ei, ca să nu blocheze Timișoara timp de trei ani”, a adăugat edilul-șef.