CFR Infrastructură face un pas important în ceea ce privește modernizarea căii ferate Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș.
Instituția anunță că miercuri au început licitațiile pentru proiectarea și execuția lucrărilor de reabilitare pentru primele trei loturi din această cale ferată. Valoarea totală estimată a acestor loturi se ridică la 5,6 miliarde de lei, fără TVA, finanțarea fiind asigurată prin Programul Transporturi și de la bugetul de stat.
Primul lot este cuprins între Craiova și Filiași și are o lungime de aproape 40 kilometri, al doilea lot, între Filiași și Igiroasa, cu o lungime de 44 kilometri, iar al treile lot, între Igiroasa și Drobeta Turnu Severin, având o lungime de 41 kilometri.
„Principalele obiective feroviare incluse în primele trei loturi sunt: 123,474 km reabilitați pentru viteza maximă de circulație de 160 km/h; 16 stații/halte; 48 de poduri; 87 de podețe; 18 pasaje inferioare și superioare; 1 tunel nou cu cale ferată dublă (6.189 m); 1 viaduct nou cu cale ferată dublă (900 m); 16 de treceri la nivel cu calea ferată; 4 puncte de oprire; 4750 m panouri fonoabsorbante; construcții clădiri de exploatare/mentenanță; dublare linii CF: Strehaia – Ciochiuța, stația Ciochiuța, Ciochiuța – Tâmna, Tâmna – Igiroasa, stația Igiroasa, Igiroasa – Prunișor; variante noi de traseu: Igiroasa – Prunișor Nouă, Prunișor – Drobeta Est Nouă, Drobeta Est Nouă – Drobeta Mărfuri, Drobeta Est Nouă – Dudașu; modernizarea instalațiilor de semnalizare/centralizare/telecomunicații, bariere automate la trecerile la nivel; sistemul european de management al traficului (ERMS) pe întregul tronson; lucrări specifice de protecția mediului”, a informat CFR Infrastructură.
Lungimea totală a liniei de cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, analizată în cadrul studiului de fezabilitate, este de 225 kilometri, iar valoarea totală estimată (6 loturi) este de 10,5 miliarde de lei, fără TVA.