Cadre didactice și studenți de la Universitatea Politehnica din Timișoara au inițiat un proiect îndrăzneț.
Aceștia și-au propus să realizeze o bicicletă alimentată cu hidrogen, parte a unui proiect mai larg, ce urmărește formarea și conștientizarea publicului larg în domeniul energiei regenerabile și a eficienței energetice.
„Proiectul, intitulat Romanian Network for New Energy Solutions (RONNES), coordonat de Universitatea Politehnica Timișoara, având ca parteneri Inspectoratul Școlar Județean Timiș și Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara, în valoare de 185.225 de euro, finanțat prin Fondurile Norvegiene sub coordonarea Innovation Norway, beneficiază de coordonarea unui colectiv cu o expertiză temeinică în domeniu, ce a încheiat recent un alt proiect de cercetare în domeniul energiei pe bază de hidrogen (proiectul Code-PEM)”, a transmis Universitatea Politehnica din Timișoara.
Echipei i s-a alăturat și o firmă privată, care a donat o bicicletă electrică pe care studenții Universității Politehnica Timișoara, îndrumați de cadrele didactice din proiect, vor încerca să o transforme într-una alimentată cu hidrogen.
„În vederea derulării proiectului, au fost selectate, cu sprijinul inspectoratelor școlare județene, 50 de cadre didactice (25 din județul Timiș și 25 din județul Hunedoara) care vor vor urma cursuri de formare pe teme de energie regenerabilă, eficiență energetică, generarea și stocarea hidrogenului, celule de combustie, energie solară, eoliană și hidrotermală acestea urmând să fie diseminate în rândul a circa 4.000 de elevi din cele două județe. Cadre didactice din cadrul Facultății de Chimie Industrială și Ingineria Mediului de la Universitatea Politehnica Timișoara vor pregăti materiale educaționale în domeniul energiei verzi și vor susține prezentări în fața cadrelor didactice din școli, sub coordonarea inspectoratelor școlare județene din Timiș și Hunedoara”, a detaliat Universitatea Politehnica din Timișoara.
De asemenea, prin intermediul proiectului, au fost achiziționate și camere cu termoviziune, iar elevii vor putea verifica, în școlile lor, cum se pierde căldura, iar în cadrul cursurilor vor învăța care sunt modalitățile de creștere a eficienței energetice.