Transportul public în comun se va desfășura cu mai puține curse la Timișoara, începând de luni. Ruben Lațcău, viceprimarul Timișoarei, susține că s-a ajuns în această situație în special din cauza ordonanței austerității a Guvernului Ciolacu.
„Săptămâna trecută, de la Societatea de Transport Public Timișoara a venit o adresă către Societatea Metropolitană de Transport Timișoara prin care s-au propus o serie de optimizări ale rutelor de transport atât în județ, cât și în Timișoara. Aceste optimizări au fost în primul rând impuse de aplicarea de la 1 ianuarie a ordonanței austerității, pe care Guvernul Ciolacu a implementat-o. Acea ordonanță prevede niște limite salariale în cadrul STPT-ului, iar aceste limite salariale blochează numărul de ore suplimentare pe care șoferii le pot executa în mod normal. De-a lungul timpului, o parte mare din deficitul de șoferi pe care STPT-ul l-a avut a fost acoperit prin aceste ore suplimentare pe care ei le puteau executa și care erau plătite de către societate conform prevederilor legale. Dar de la 1 ianuarie, acest lucru nu se mai poate face decât într-un anumit plafon. Optimizările nu elimină nicio rută în acest moment, nu fac nicio comasare de rută în acest moment. Au ca și rol doar să facă optimizări pe transport seara. De exemplu, au fost rute de transport la nivel de județ unde după ora 20.00, 21.00, mai erau poate unul, doi călători care erau transportați pe trei, patru rute dus-întors. Și atunci aceste optimizări au fost făcute în așa fel încât după ora 22.00 a fost făcută o reducere pe transport, atât în județ, cât și în Timișoara. Au mai fost anumite vârfuri care au fost eliminate, acolo unde pe acel vârf era poate unul, doi călători care erau transportați”, a declarat Ruben Lațcău.
Totodată, viceprimarul Timișoarei a ținut să bată obrazul și celor de la Consiliul Județean Timiș. Asta pentru că în ultimii patru ani ar fi fost desființate zeci de linii de transport în județ, astfel că a căzut în sarcina STPT de a asigura transport public.
„Un alt motiv și o altă problemă mare pe care o avem și care generează probleme pentru transportul public în Timișoara și în periurban este faptul că în ultimii patru ani, la nivel de județ, au fost desființate mare parte din rutele de transport. Vorbim de un număr de 63 de linii care au fost desființate dintr-un total de 85. Practic, aproape trei sferturi dintre liniile de transport la nivel de județ au fost desființate în ultimii ani, iar toate aceste comune, toți acești primari au venit în ultimii ani la Primăria Timișoara, la SMTT și la STPT ca să beneficieze de transport public. O parte din aceste comune au fost preluate de către SMTT, o parte dintre ele nu au putut să fie preluate. Am ajuns să oferim servicii de transport public în județ, în locul acestor linii pe care consiliul județean le-a desființat în ultimii ani”, a afirmat Ruben Lațcău.
Nu în ultimul rând, viceprimarul Timișoarei a recunoscut faptul că în continuare STPT se confruntă cu un deficit de șoferi. În prezent, este nevoie de aproximativ 120 de noi șoferi.