Nouă oferte au fost depuse până în data de 10 mai, termenul limită, pentru realizarea celor nouă kilometri de autostradă lipsă dintre Margina și Holdea. Doar șase ofertanți vor fi selectați pentru a depune oferte tehnice, alături de oferta financiară. La licitație participă numai două firme din România.
Licitația a fost reluată la începutul lunii aprilie, pentru cei 9 km de autostradă lipsă. Au fost depuse nouă oferte pentru realizarea acestei porțiuni, dintre care șase aparțin unor asocieri de firme:’
- Aktor S.A. (Grecia)
- Asocierea Sc Alsİm Alarko Sanayİ Tesİslerİ Ve Tİcaret A.Ș – Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret A.S. (Turcia)
- Asocierea Fcc Construccion Sa – Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S. (Spania – Turcia)
- Asocierea Impresa Pizzarotti & Cspa – Pizzarotti Sa – Retter Project Management Srl (Italia – Romania)
- Asocierea Terna Sa – Intracom Constructions Societe Anonyme Technical And Steel Constructions (Intrakat) (Grecia)
- Kolin Insaat Turizm Sanayi Ve Ticaret Anonim Sirketi (Turcia)
- Asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret A.S. – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret A.S. (Turcia)
- Asocierea Rizzani De Eccher Spa – Ozgun Insaat Taahhut Sanayi Ve Ticaret Limited Sti – Cipa Spa (Italia – Turcia)
- Strabag Srl (Romania)
Conform DRDP Timișoara, se vor selecta „minim 5 – maxim 6 candidați” care vor depune oferte tehnice și financiare în a doua etapă a procedurii de achiziție publică. Se vrea o „licitație restrânsă”.
Valoarea contractului este de 1,62 miliarde de lei, cu TVA, adică aproape 330 de milioane de euro. Banii vin din fonduri europene nerambursabile. Sunt 9,13 km de realizat, dintre care 2,13 reprezintă porțiune de tunel. Termenul de finalizare prevăzut este de 10 luni pentru proiectare și 28 de luni pentru execuție.
„Conform condițiilor din Acordului de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E2 în contexul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 m”, spun cei de la CNAIR.
Autostrada Lugoj-Deva are o „bucată” lipsă, de la Margina la Holdea. De patru ani se stă în blocaj pentru lotul 2, timp în care șoferii străbat două capete de autostradă pe un drum național de nici 10 km, în ambuteiaje. În această zonă au creat dificultăți așa-zisele tuneluri care trebuie construite pentru ca urșii să treacă în habitatul lor natural. Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, a anunțat la finalul lunii martie că s-a ajuns la un acord cu constructorul, iar licitația se reia.
În paralel, pe sectorul de drum național dintre Holdea și Margina, sunt restricții de circulație pentru mașinile de mare tonaj, până în iulie. Se lucrează inclusiv noaptea.
Sursa: Tion.ro