Potrivit administrației din Timișoara, expertiza este necesară ca urmare a apariției unor semnale privind deficiențe la unele elemente de reazem ale structurii.
În baza expertizei tehnice, se vor stabili cu exactitate natura și cauza deficiențelor, dacă este vorba despre o eroare de proiectare sau de execuție, precum și soluțiile tehnice necesare pentru remedierea acestora. Până la clarificarea tuturor aspectelor și remedierea completă a deficiențelor, Primăria Timișoara nu va recepționa lucrarea.
Reamintim că municipalitatea a demolat vechea pasarelă, construită în 1949, care prezenta degradări semnificative la structura de rezistență, și a realizat un pod nou. Acesta are lățimea variabilă între 5,40 m și 8,00 m și include trasee pentru pietoni și bicicliști, precum și scuaruri în zona centrală. Spre deosebire de vechea structură, care avea scări abrupte, noul pod este dotat cu rampe de acces, facilitând deplasarea pietonilor, bicicliștilor și a persoanelor cu mobilitate redusă. De asemenea, pentru siguranța utilizatorilor, a fost montat un parapete de protecție din oțel zincat, iar traversarea este pusă în valoare de iluminatul arhitectural.
Noua pasarelă asigură legătura între străzile Gelu și Crizantemelor, peste canalul Bega. Investiția Primăriei Municipiului Timișoara, în valoare de peste 12 milioane de lei (TVA inclus), a fost realizată din fonduri de la bugetul local.