În funcție de observațiile și sesizările venite din partea timișorenilor în perioada de testare, sistemul va fi ajustat și îmbunătățit până la operaționalizarea tuturor celor 100 de insule, în toamna acestui an, transmit reprezentanții Primăriei Timișoara.
Insulele au fost achiziționate direct de către Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor și fac parte dintr-un program mai amplu derulat de municipalitate, dedicat modernizării sistemului de colectare a deșeurilor. În total, au fost instalate 100 de insule, care vor deservi aproximativ 9.000 de apartamente și 27.000 de locuitori din zonele cu cea mai mare densitate din oraș.
Aceste sisteme moderne de colectare a deșeurilor vor fi gestionate de RETIM și ADID, partenerii responsabili cu operarea, monitorizarea și întreținerea lor. Fiecare insulă este dotată cu cinci containere pentru colectarea separată a deșeurilor: biodegradabil, rezidual, plastic/metal, hârtie/carton și sticlă. Accesul se va face pe bază de cartelă, iar insulele sunt dotate cu senzori digitali care monitorizează nivelul de umplere și trimit alerte în cazul în care nu sunt folosite corespunzător.
Proiectul municipalității are o valoare de 6.887.300 lei (fără TVA) și este finanțat prin fonduri europene nerambursabile, în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), Componenta C3 – Managementul Deșeurilor.