Anul 2023 va reprezenta începutul unui proiect de investiții major pentru zona de vest a țării. Mai precis, este vorba despre demararea lucrărilor pentru ultima secțiune lipsă din autostrada A1 Lugoj – Deva, Margina – Holdea.
Pe acest tronson se află și celebrele tuneluri pentru urși. Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara anunță că va asigura activitatea de supervizare și consultanță pentru acest proiect.
„Ordinul de începere pentru partea de proiectare a fost dat în 5 decembrie, iar în primăvara lui 2023 va începe organizarea de șantier și pregătirea efectivă a terenului pentru începerea lucrărilor”, a declarat Nicoleta Pordea, director regional al DRDP Timișoara.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat, în această toamnă, cu asocierea SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL – SC SA & PE Construct SRL – Euro-Asfalt contractul pentru „Proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul major de investiții: Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D’’.
Valoarea contractului este de circa 1,8 miliarde lei, fără TVA. Finanțarea este asigurată prin PNRR.
„Conform condițiilor din acordul de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E în contextul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platformă de 11,25 m”, a informat DRDP Timișoara.