A fost realizată străpungerea unei noi galerii a ansamblului de tuneluri construit pe lotul Margina – Holdea al autostrăzii A1 Lugoj – Deva.
„Astăzi, străpungerea galeriei Tunelului 1, pe sensul de deplasare Lugoj – Deva (calea 1), a fost finalizată, după ce, la sfârșitul lunii iulie, s-a realizat și străpungerea galeriei de pe calea 2 (sensul Deva-Lugoj). Forajele pentru aceste galerii au fost realizate prin metoda austriacă, un proces tehnic de înaltă precizie. La întregul tunel continuă lucrările de excavare, căptușeală, armare, cofrare, betonare fundație radier”, a afirmat Cristian Pistol, directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Asocierea de constructori din România și Bosnia, Spedition UMB – Euro Asfalt, a ajuns la un progres de 44% pe întreg șantierul, iar în acest moment lucrările se concentrează pe finalizarea altor două secțiuni importante: Tunelul 2 și Tunelul Cut&Cover. La Tunelul 2, la galeria dreaptă s-au forat 445 metri din 1.985 metri, iar la galeria stângă s-au forat 447 metri din 1.825 metri. La Tunelul Cut&Cover, la galeria dreaptă s-au forat 143 metri din 302 metri, iar la galeria stângă s-au forat 219 metri din 228 metri.
„Peste 750 de muncitori și 200 de utilaje sunt mobilizați în continuare pentru a asigura finalizarea lucrărilor în termenul stabilit. La finalul anului 2026, după finalizarea construcției acestei secțiuni (9,13 km), vom putea circula de la Boița la Nădlac pe aproximativ 360 km de autostradă”, a declarat Cristian Pistol.
Contractul pentru proiectare și execuție, în valoare de 1,82 miliarde lei, fără TVA, este finanțat prin PNRR.











































