Ședința Extraordinară a CJT de astăzi l-a pus în dificultate pe Alin Nica în oferirea de răspunsuri la întrebările consilierilor județeni PSD. Proiectul de hotărâre privind aprobarea încheierii Actului adițional nr. 2 la Acordul de parteneriat nr. 24637/02.12.2020 pentru dezvoltarea de proiecte comune de transport și mobilitate în județele Caraș-Severin și Timiș încheiat între Municipiul Reșița, prin Consiliul Local Reșița, Municipiul Timișoara, prin Consiliul Local Timișoara, Județul Caraș-Severin, prin Consiliul Județean Caraș-Severin și Județul Timiș, prin Consiliul Județean Timiș, prin Consiliul Județean Timiș a ridicat întrebări din partea consilierilor județeni PSD, Călin Dobra și Dan Idolu.
Dan Idolu s-a arătat mirat de faptul că proiectul a devenit peste noapte urgent, convocându-se o ședință extraordinară, în condițiile în care de la semnarea acordului, respectiv noiembrie 2020, și până în prezent nu s-a mișcat nicio idee și nicio hârtie pentru acest proiect. De asemenea, consilierul județean a atras atenția asupra unor proiecte, începute și nefinalizate, ale unora dintre partenerii proiectului în cauză, și și-a manifestat îngrijorarea ca acest parteneriat să nu copieze eșecul Alianței Vestului.
Fostul președinte al CJT, Călin Dobra, a cerut conducerii instituției să prezinte acordurile pentru realizarea investiției, absolut obligatorii, pentru că s-ar realiza pe domeniul public al statului, în administrarea CFR. Pe pagina publică de facebook a făcut următoarele precizări: ”1 milion de euro se duc pe apa sâmbetei, la inițiativa conducerii Consiliului Județean TimișÎmpreună cu colegii mei, consilieri județeni PSD, m-am abținut de la votul cerut de președintele CJ Timiș pentru cheltuirea a nu mai puțin de 1 milion de euro pentru hârtii. Hârtii, studii, documente pentru proiectul trenului-tramvai visat de administrațiile PNL din Timiș și Caraș-Severin.Mi-aș fi dat votul cu toată încrederea pentru un asemenea proiect, dacă era făcut cu cap. Dar nu! Nu ne-au fost prezentate acordurile pentru realizarea investiției, absolut obligatorii, pentru că s-ar realiza pe domeniul public al statului, în administrarea CFR. În plus, în zonă mai este și o linie privată de transport. Toate planurile sunt făcute în spatele ușilor închise, fără să avem o estimare de timp sau costuri implicate. Nu pot decât să constat și să vă comunic și dumneavoastră, dragi timișeni, că transparența este un termen tot mai rar întâlnit în această administrație PNL. Nu am fost și nu voi fi niciodată de acord cu cheltuirea banilor publici pe himere!”
La schimb, președintele CJT, Alin Nica, a lansat ironic o invitație de a da o mână de ajutor aparatului de lucru din executiv și de a participa la ședințele comisiei.
Chiar dacă s-au abținut de la vot consilierii județeni social-democrați, proiectul a fost adoptat, la vot întrunindu-se majoritatea necesară.