Nu vor mai fi șase benzi de circulație pe toată Calea Buziașului, până la ieșirea din Timișoara, așa cum voia fosta administrație. Cel puțin nu acum. Pentru o perioadă, șoseaua va avea patru benzi. Calea Buziașului va fi modernizată pe bucăți: în opt luni va fi lărgit tronsonul care acum are două benzi – la patru benzi. Vor fi amenajate și piste de biciclete. Cele șase benzi mai așteaptă.
Consilierii locali au votat, recent, „execuția etapizată a lucrărilor aferente obiectivului de investiție «Modernizare și extindere Calea Buziașului». Se vorbește de ceva ani despre acest șantier și iată că în cele din urmă va fi deschis mult după finalizarea lucrărilor Consiliului Județean Timiș pe drumul ce trece din Moșnița. Detalii despre acel șantier, AICI!
Aproape 2 km de șosea are de lărgit Primăria Timișoara până la limita cu DJ 592, care leagă orașul de localitatea Moșnița. Studiul de fezabilitate a fost realizat în anul 2017 și aprobat încă din octombrie 2019 în Consiliul Local Timișoara. Un an mai târziu, în toamna lui 2020, Primăria Timișoara a pornit o licitație pentru dirigintele de șantier care să supravegheze lucrarea. A fost depusă o singură ofertă, dar procedura a fost anulată în noiembrie 2020. Lucrarea este estimată la 30,7 de milioane de lei cu tot cu TVA, iar fostul primar al orașului anunța că va face șase benzi acolo. Șantierul ar trebui să dureze 24 de luni.
Mai întâi se fac 4 benzi
Nu se pot face șase benzi pe toată Calea Buziașului, consideră noua administrație. Sau cel puțin nu acum, pentru că lucrările se vor desfășura, de fapt, în două etape, „atât pentru corelarea lucrărilor, cât și pentru decongestionarea traficului în această zonă a urbei”.
Potrivit hotărârii adoptate de CLT, etapa I înseamnă lucrări „pe tronsonul de drum cuprins între strada Magnoliei și limita administrativă a municipiului, la 4 benzi de circulaţie (câte 2 benzi pe sens, aproximativ 387 m), respectiv asigurarea continuității pistelor de biciclete și a trotuarelor de la sensul giratoriu până la limita administrativă a municipiului”. Durata lucrărilor ar fi de opt luni, iar valoarea acestora ajunge, conform estimărilor, la 6,7 milioane de lei cu TVA.
Etapa a II-a înseamnă „extinderea carosabilului la 6 benzi de circulaţie (câte 3 benzi pe sens) de la intersecţia Căii Buziaşului cu strada Matei Milo până la limita administrativă a municipiului, amenajarea zonei verzi de delimitare a sensurilor de mers, a locurilor de parcare şi accesele la proprietăţi”. Durata lucrărilor ar fi de 16 luni, iar valoarea acestora ajunge, conform estimărilor, la 23,9 milioane de lei cu TVA.
Ce să înțelegem de fapt de aici în condițiile în care nu există un orizont de timp pentru desfășurarea celor două etape? Practic, Primăria Timișoara vrea să fluidizeze traficul de urgență, adică bucata cu două benzi să ajungă să aibă patru benzi, de la al doilea sens giratoriu până la ieșirea din oraș, în opt luni. În același timp vor fi amenajate și pistele de biciclete cu trotuarele. Este vorba despre 387 de metri de șosea.
Etapa a doua, care prevede lucrări de la primul sens giratoriu până la ieșirea din oraș, nu se spune clar când se va face. Dar este vorba, conform hotărârii adoptată de aleșii locali, despre șase benzi de circulație de la str. Matei Milo până la ieșirea din oraș. Pe 1.705 metri de șosea. Adică inclusiv peste cele patru benzi ce vor fi amenajate în etapa I.
Sursa: Tion.ro