Se lucrează de zor la pasajele din Timișoara, în cadrul proiectului de reabilitare a căii ferate cuprinse între Timișoara Est și Ronaț Triaj.
„Pe distanța Lotului 3 Timisoara Est – Ronaț -Triaj Gr.D., în data de 22 și 23.09.2025 s-au executat lucrări de modernizare la pasajul inferior de la Parcul Botanic, fiind introdus un tablier metalic nou, identic cu cel montat la pasajul Popa Șapcă, tablier ce va deservii circulației feroviare pe viitorul fir II modernizat. La pasajele inferioare de pe străzile Gheorghe Lazăr și str. Brediceanu, în cursul lunii Septembrie au fost montate poduri provizorii ce au drept scop mărirea gabaritului de trecere, după care se va proceda și aici la montarea de tabliere noi metalice”, a informat CFR Infrastructură Timișoara.
Potrivit instituției, toate podurile de pe aceste pasaje vor fi cu cuvă de balast, structuri în care șinele de cale ferată sunt montate pe traverse și balast, exact ca pe terasament, preluând și distribuind uniform încărcăturile dinamice. Astfel trenurile vor circula mai lin peste aceste poduri, vibrațiile și șocurile fiind amortizate, iar nivelul de zgomot va fi mult mai redus.
„Pe drumul rutier Aleea Pădurea Verde, va rămâne singura trecere la nivel cu bariere și semnalizare de tip BAT, peste 3 linii de cale ferată. Trecerea la nivel de pe str. Avram Imbroane va fi desființată traficului, odată cu construirea pasajelor superioare destinate traficului rutier și pietonal de pe strada Gheorghe Adam, str. Badeer, str. Comorii cu str. Radu de la Afumați și intersecția căii ferate cu DN 6”, a transmis CFR Infrastructură Timișoara.