Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, cei ai ministerului transporturilor în frunte cu ministrul de resort, Sorin Grindeanu și reprezentanții companiei turcești care a câștigat licitația pentru execuția celor 14 km care formează Centura de Vest a Timișoarei, au semnat contractul de execuție în Sala Revoluției de la Consiliul Județean Timiș.
„Varianta de Ocolire Timișoara Vest va face legătura între actualul sector nordic al municipiului Timișoara și Varianta de Ocolire Timișoara Sud (care a fost dată în circulație anul trecut).
Noua variantă de ocolire va avea un profil de 4 benzi (2 benzi pe sens), iar pe traseul acesteia vor fi construite inclusiv:– un pasaj peste DN59 și peste linia CF100 (750 m);– un pasaj peste DN6 și linia CF133 (450 m);– pod peste râul Bega și peste rezervoarele de nămol (450 m).Pentru asigurarea relațiilor de trafic contractul prevede și amenajarea a 4 noduri rutiere:
– Nod rutier la intersecția cu DN69 (E671) și cu Drumul Național Centura Timișoara (DNCT);– Nod rutier la intersecția cu DN6;– Nod rutier la intersecția cu DN59A,– Nod rutier la intersecția cu Radiala Nouă de Vest (C30).”,
a transmis ministrul de resort, Sorin Grindeanu.
Șoseaua va porni din viitoarea descărcare a autostrăzii A1, de la Sânandrei, se va intersecta cu șoselele care leagă în prezent Timișoara de Săcălaz și Becicherecu Mic (DN6) și se va lega cu centura sud în zona cartierului Freidorf, după intersecția cu drumul spre Utvin.
Drumul va avea patru noduri rutiere, dar și zece poduri și pasaje: două pasaje peste liniile de tren CFR cu lungime de 779, respectiv 752 metri și alte două pasaje de 455 și 451 metri, cele mai grele structuri ale șoselei. Cel mai lung pasaj este proiectat la kilometrul 3, are 779 de metri lungime și va fi ridicat peste linia de tren CFR 218 (19 deschideri a câte 40 de metri). La km 10 va fi construit un pasaj de 752 m peste DN 59A Timișoara – Jimbolia și Magistrala CFR 100 București – Timișoara – Arad. Al treilea pasaj ca lungime (455 m) este cel de la km 4 peste DN 6 Timișoara – Cenad și linia CFR 133, iar pasajul de 451 de metri va fi la km 13 peste Bega. Drumul este încadrat în clasa tehnică II.
Elementele geometrice ale traseului sunt adoptate pentru o viteză de proiectare de120 km/h. Din cauza constrângerilor legate de legătura cu centura sud Timișoara și traversarea canalului Bega, la sfârșitul traseului se reduce viteza de proiectare la 80 km/h.