Primăria Timișoara reamintește tuturor producătorilor și generatorilor de deșeuri medicale (umane și veterinare) că au obligația ca, până la 1 martie, să depună Planul de gestionare a deșeurilor rezultate din activitatea medicală (umană și veterinară) desfășurată în anul precedent.
Conținutul Planului este inclus în regulamentul privind gestionarea deșeurilor rezultate din activitatea medicală (umană și veterinară) în Municipiul Timișoara, iar întreaga documentație necesară se regăsește pe site-ul primăriei, la adresa https://servicii.primariatm.ro/planul-anual-gestiune-deseuri-medicale. Este obligatorie completarea Anexei Nr. 1 la regulament, specificând tipurile de deșeuri medicale conform clasei 18 („deșeuri din activități medicale, veterinare sau cercetări conexe, exceptând resturile alimentare din bucătării sau restaurante”).
Aceeași cerință, cu același termen limită, se aplică și producătorilor/generatorilor de deșeuri de la lucrările de intervenții, refaceri și construcții edilitar–gospodărești. Documentația poate fi găsită la adresa https://servicii.primariatm.ro/planul-anual-gestiune-deseuri-edilitare.
„Cei care nu respectă termenul de depunere a Planul de gestionare a deșeurilor rezultate din activitatea medicală (umană și veterinară) riscă amenzi contravenționale între 2.000 și 2.500 lei. În cazul celor care nu depun Planul de eliminare a deșeurilor de la lucrările de intervenții, refaceri și construcții edilitar-gospodărești, amenzile contravenționale sunt între 1.500 – 2.000 lei, pentru persoane fizice și 2.000 – 2.500 lei pentru persoane juridice”, a informat Primăria Timișoara.
Documentele necesare sunt: planul completat integral și asumat prin semnătură; copia contractului cu un operator autorizat pentru depozitare sau incinerare; dovada achitării taxei de 60 lei.
Întreaga documentație poate fi transmisă în format electronic la adresa primariatm@primariatm.ro sau folosind Portalul Unic al municipalității. Documentele pot fi depuse și fizic la Camera 12 – ghișeele 1 și 2 din cadrul Primăriei Timișoara.