Împingerea chesonului pe sub cele zece linii de cale ferată pe șantierul pasajului Solventul din Timișoara a fost temporar suspendată. Asta după ce, recent, o bucată de pământ s-a surpat între liniile de cale ferată.
„În 26.01.2025, după o etapă de împingere a chesonului, a apărut o surpare a terenului între liniile CF Rampa Veche și linia CF Rampa Mare. În 27.01.2025 s-a întrunit o comisie mixta formată din antreprenor, beneficiar, supervizor, reprezentanții CNCFR SA – SRCF Timișoara, pentru a stabilii condițiile de lucru în siguranță a execuției pasajului. Lucrările de împingere a chesonului se vor relua după emiterea de către proiectant a soluției de remediere, inclusiv a condițiilor de execuție cu perturbarea minima a traficului feroviar. În urma surpării terenului pe zona liniei de garare în remiza SC RegioCalatori SA, au existat perturbări în circulația feroviară. Circulația afectată de incident este reluată parțial în acest moment”, a informat CFR Infrastructură Timișoara.
Ruben Lațcău, viceprimarul Timișoarei, a dat asigurări că până la sfârșitul acestei săptămâni împingerea chesonului va fi reluată.
„Ne așteptam să avem probleme de sol și că va fi o impredictibilitate și o incertitudine legată de ritmul în care putem să avansăm, dat foarte mult de contextul de sol, pentru că primele două linii pe sub care am trecut au fundația de peste 100 de ani, sunt din perioada austro-ungară, nu a mai intervenit nimeni în mod susținut pe fundație. Cu siguranță, de-a lungul timpului acolo au existat rețele de utilități care au fost schimbate, au fost zeci de intervenții de-a lungul timpului, care au săpat la fundația liniilor. Nu suntem sistați cu șantierul. Într-adevăr, împingerea a fost oprită ieri. Proiectantul va dispune printr-o dispoziție de șantier anumite modificări, și probabil până la sfârșitul acestei săptămâni vom relua împingerea. Am făcut o ridicare topo generală pe toate liniile și vom face monitorizare foarte exactă, mai ales că ne apropiem de următoarea linie. Următoarea linie pe sub care vom trece va fi linia care ne conectează cu Serbia și este evident important să monitorizăm minut cu minut modul în care afectează împingerea stratul de la suprafață. Probabil vom reduce un pic ritmul de împingere”, a declarat Ruben Latcau.