Până la data de 22 martie, au fost înregistrate următoarele sume din încasări:
- 33.351.851 lei – impozit pe clădiri,
- 5.499.552 lei – impozit pe teren,
- 18.413.148 lei – impozit pe autoturisme.
Din totalul plătitorilor persoane fizice, aproximativ 50% au achitat online.
Procesul de digitalizare a administrației locale determină creșterea constantă a numărului de persoane care apelează la serviciile online ca să plătească impozitele sau să acceseze servicii publice. Odată cu lansarea portalului unic al primăriei, timișorenii au la dispoziție un instrument care le facilitează interacțiunea cu administrația, inclusiv pentru plata impozitelor. cont.primariatm.ro este adresa la care fiecare timișorean – indiferent de vârstă sau competențe digitale – este invitat să își creeze propriul cont unic. Prin acest cont, timișorenii pot accesa peste 300 de cereri și servicii pe care le gestionează Primăria Municipiului Timișoara, de la plata taxelor, la depunerea certificatului de urbanism sau acte pentru indemnizația copilului, fără a mai veni la ghișeu.
De asemenea, pentru a facilita accesul tuturor timișorenilor la serviciile administrației, plata impozitului pe clădiri, teren sau asupra mijloacelor de transport se poate face atât online, cât și fizic la casieriile din incinta sediului DFMT de pe str. Demetriade nr.1 (incinta Iulius Town) sau la oficiile poștale din oraș.
Cotele de impozitare aplicate în 2024 nu au fost majorate, fiind stabilite la același nivel încă din 2018. Grila de impozitare este ajustată anual cu rata inflației calculată de Institutul Național de Statistică și se aplică la fel în toată țara. Rata inflației este de 13,8% și acesta este procentul pe care toate localitățile din România l-au aplicat grilei de impozitare.
Programul cu publicul al Direcției Fiscale este luni – joi, orele 08:30 – 16.00 și vineri, orele 08:30 – 14.00.