Structura, cu o lungime de aproximativ 70 de metri și o lățime de 28 de metri, a fost împinsă dinspre strada Gării pe o distanță de circa 70 de metri, într-un timp record pentru această operațiune complexă, desfășurată în sezonul rece: 2 luni.
„E un succes mare de etapă în cel mai important proiect de infrastructură din ultimele decenii, pentru Timișoara. Nu a fost un proces fără emoții, dar mă bucur că am reușit subtraversarea liniilor de tren fără să oprim de tot circulația feroviară. Pasajul Solventul e doar începutul în dezvoltarea întregii zone. După finalizare, începem podul Solventul și înaintăm cu proiectul noii linii de tramvai care va face legătura între pasaj și Gara de Nord. Sunt proiecte pe care timișorenii le așteaptă de ani buni și acum devin realitate”,
a declarat primarul Dominic Fritz.
Chesonul a fost construit cu 3.500 mc de beton și aproape 420 de tone de fier și a fost împins printr-un proces tehnologic unic în România. Cu ajutorul unor pompe hidraulice, structura a avansat sub calea ferată, împingând pământul, care a fost apoi excavat de utilaje pe cealaltă parte.
Pasajul Solventul va face legătura între Calea Bogdăneștilor și Strada Gării și va avea șosea cu două benzi pe sens, linie dublă de tramvai, trotuare și piste de biciclete. Următoarea etapă majoră constă în realizarea rampelor pasajului.
Investiția Primăriei Timișoara are o valoare de 132 de milioane de lei, din care 89 de milioane de lei de la bugetul local și 43 de milioane prin programul Anghel Saligny.