Direcția de Evidență a Persoanelor Timișoara modifică termenul de eliberare a cărților de identitate ca urmare a unei informări a Direcției Generale de Evidență a Persoanelor din cadrul MAI cu privire la termenul de tipărire a cărților de identitate.
Potrivit Primăriei Timișoara, această direcție prelucrează lunar, în medie, 3.017 cereri pentru emiterea sau schimbarea cărții de identitate, iar din toamna anului trecut a menținut un termen de două, trei zile lucrătoare pentru eliberarea documentului.
„În urma deciziei Direcției Generale de Evidență a Persoanelor din cadrul MAI, termenul de eliberare se modifică după cum urmează: din 19.02.2025 – 6 zile de la prelucrarea cererii în sistem; din 24.02.2025 – 7 zile de la prelucrarea cererii în sistem; din 27.02.2025 – 8 zile de la prelucrarea cererii în sistem; din 03.03.2025 – 9 zile de la prelucrarea cererii în sistem”, a informat Primăria Timișoara.
Cărțile de identitate sunt tipărite de către Biroul Județean de Administrare a Bazelor de Date pentru Evidența Persoanelor Timiș – instituție care asigură tipărirea cărților de identitate pentru tot județul Timiș. Termenele efective de eliberare a cărților de identitate se comunică la data depunerii cererii de către solicitant.
Timișorenii pot solicita eliberarea cărții de identitate în regim de urgență în cazul în care au nevoie și dacă plătesc o taxă de 150 de lei. Termenul este de maximum 2 zile lucrătoare. Termenele pentru stabilirea reședinței și eliberarea cărții de identitate provizorie rămân neschimbate, respectiv 3 zile de la data depunerii.
Termenul legal pentru eliberarea actelor de identitate este de 30 de zile și poate fi prelungit cu cel mult 15 zile de către șeful SPCLEP, dacă sunt necesare verificări suplimentare.