La fel ca odinioară, în viitorul apropiat sunt mari șanse să ne plimbăm din nou cu trenul din Timișoara până în orașul maghiar Szeged. Miercuri, în plenul Consiliului Județean Timiș, a fost aprobat proiectul „Szeged – Timișoara Dream Railway” (”Cale ferată de vis Szeged-Timișoara”). Asta înseamnă că CJ Timiș va asigura cofinanțarea pentru această investiție. 80% din fonduri ar urma să provină din bani europeni, prin Programul Fondul European de Dezvoltare Regională.
Traseul căii ferate va fi: Timișoara – Dudeștii Noi – Becicherecu Mic – Biled – Șandra – Lovrin – Sânnicolau Mare – Cenad – Szeged. De asemenea, va fi traversat Mureșul la Cenad, spre Apatfalva. Așadar, va fi nevoie de construirea unui pod pentru traficul greu la Cenad.
„În cazul în care se păstrează traseul căii ferate „Szeged – Timisoara Dream Railway” așa cum este propus în cerere de finanțare, se va construi un pod feroviar distinct de podul rutier de la Cenad destinat traficului greu cu ieșire din județul Timiș. Pentru acesta din urmă s-a depus deja o cerere de finanțare de către CJ Timiș, în cadrul programului INTERREG VI-A Romania-Ungaria 2021-2027. Licitațiile vor avea loc doar după obținerea finanțărilor”, a informat CJ Timiș.
De asemenea, Alfred Simonis, șeful CJ Timiș, a anunțat că se dorește deschiderea unui nou punct de trecere a frontierei în zona Sânnicolau Mare.
„Vă spun în premieră, ne dorim deschiderea unui punct de trecere a frontierei pentru traficul greu în județul Timiș în zona Cenad – Sânnicolau Mare. Zona aceea a județului Timiș este practic izolată și are foarte mulți kilometri de parcurs până la Orțișoara, la urcarea pe autostradă, și după aceea întoarcerea până la Nădlac; e un ocol de 100 km. Pe când, de la Sânnicolau Mare până la autostrada care leagă România de Ungaria, traseul pe care noi îl dorim acum are 17 kilometri în linie dreaptă. Deci acest tren, dar și un pod peste Mureș și un punct de trecere a frontierei pentru traficul greu sunt în viziunea noastră prioritare în mandatul acesta”, a explicat Alfred Simonis.