Un ONG nu vede deloc cu ochi buni proiectul privind modernizarea căii ferate din Timișoara.
Asociația Pro Infrastructură susține că ar fi vorba, de fapt, de un „fiasco urbanistic”. Asta pentru că studiul de fezabilitate ar avea mai multe carențe.
„Reabilitarea căii ferate din Timișoara: un fiasco urbanistic. Vineri, 04.11.2022, CFR a semnat contractul pentru reconstrucția și dublarea lotului 3 Arad-Caransebeș, pe raza municipiului Timișoara. Studiul de fezabilitate care stă la baza proiectului are numeroase carențe care arată în principal lipsa colaborării dintre autoritățile centrale și cele locale. Pe scurt, CFR a impus o reconstrucție a triajelor chiar dacă ele nu mai sunt relevante în contextul economic actual, iar Primăria Timișoara a primit pasaje rutiere peste CF dar nu neapărat acolo unde și le-a dorit. Se vede că Primăria a avut mare grijă de traficul auto, dar i-a lăsat la urmă pe pietoni și cicliști care vor putea traversa calea ferată doar fraudulos pe cei doi km de la est de Str. Popa Șapcă sau „pe la cucurigu”, la 10 m înălțime, în numai două locuri: pe pasarela de la Gara de Est și pe noul pasaj de pe Str. Gheorghe Adam, prevăzut cu trotuar, spre deosebire de giratoriul suspendat de la Str. Enric Baader”, au explicat reprezentanții ONG-ului.
De asemenea, Asociația Pro Infrastructură semnalează faptul că nu există un racord spre aeroport și că este ilogic să fie păstrat și lărgit malul de pământ care taie Timișoara în două între Gara de Nord și str. Popa Șapcă.
„Cota ridicată a liniei ferate în zonă ar fi permis proiectarea unei estacade, ușor de subtraversat, care ar fi îmbunătățit semnificativ permeabilitatea urbană. S-a discutat, dar nu s-a întâmplat nimic. Așa e mai simplu pentru CFR. Nici soluțiile rutiere nu sunt lipsite de neajunsuri. Pasajele rutiere afectează puternic peisajul urban, având o înălțime de aproximativ 10 m din cauza regulilor CFR cu privire la firul de contact. În comparație, o subtraversare este mult mai discretă. Dar supratraversările sunt mai ușor de administrat pentru CFR, atât la execuție cât și în exploatare. Solicităm ministrului timișorean al Transporturilor să se așeze la masă cu primarul și să rezolve măcar câteva din aceste probleme acum, în ceasul al treisprezecelea. Contractul este de proiectare și execuție, deci încă nu este totul bătut în cuie, însă multe modificări vor depinde (și) de bunăvoința antreprenorului WeBuild”, au detaliat cei de la Asociația Pro Infrastructură.