Primăria Ghiroda este la un pas să rămână fără transport în comun, care să facă legătura cu Timișoara. Asta după ce nu și-a plătit facturile către Societatea Metropolitană de Transport Timișoara în ultimele șase luni.
În aceste condiții, SMTT a anunțat că începând cu data de 19 iunie, transportul public către Ghiroda va fi sistat, dacă facturile nu vor fi achitate.
Pe de altă parte, Ionuț Stănușoiu, primarul comunei Ghiroda, susține că nu mai vrea să plătească facturile fiind nemulțumit de faptul că prețul a fost majorat de către AGA de la SMTT, fără a avea hotărâri de consiliu local.
„Am mers mai departe în instanță și am solicitat anularea acelei hotărâri AGA de majorare a tarifelor. Cei de la Timișoara au ales să ignore acele sesizări și au aplicat noile tarife. E adevărat, în ultimele luni, comuna Ghiroda nu a achitat facturile pentru un singur motiv. Toate facturile au fost restituite la SMTT cu următoarea mențiune: suntem de acord să achităm facturile, dar pe prețul de dinainte de majorarea tarifelor. Diferențele de preț le vom achita doar după ce vom avea hotărârea instanței care vedem ce va decide vizavi de cum a fost făcută acea majorare de tarif, legal sau ilegal”, a afirmat Ionuț Stănușoiu.
Ruben Lațcău, viceprimarul Timișoarei, care deține și funcția de președinte al Adunării Generale a Societății Metropolitane de Transport Timișoara (SMTT), l-a acuzat pe primarul comunei Ghiroda că ar fi procesoman.
„Este dreptul lui să conteste lucrurile astea, trăim într-o democrație, dar ce nu e drept este să nu plătească facturile de șase luni, pentru că, până la urmă, șoferii de autobuz care deservesc Ghiroda primesc salariile, nu pot să aștepte ani de zile până când domnul Stănușoiu își va termina excursiile acestea procesomane și va concluziona că trebuie să plătească facturile. (…) „În momentul în care reprezentanții primăriilor în AGA au votat pentru majorarea prețului, acesta crește în mod automat, nu este nevoie de HCL. Domnul Stănușoiu este nemulțumit că prețul pe care SMTT îl practică astăzi nu mai este egal cu prețul din 2017 – 2018, de 6 lei/km, un preț la care în mod evident operatorul este pe pierdere, în contextul în care doar carburantul a crescut față de 2018 cu 50-60%. Această așteptare a domnului Stănușoiu ca dânsul să beneficieze de un preț care nu mai corespunde cu prețul pieței este o așteptare naivă, pe care putem să o privim ca pe o așteptare optimistă, dar care nu se bazează pe nimic concret”, a explicat Ruben Lațcău.