Potrivit primarului Timișoarei, Dominic Fritz, Radiala de Vest a orașului ar urma să reducă traficul din interiorul urbei și să creeze noi oportunități de dezvoltare. Execuția proiectului de infrastructură ar urma să fie scoasă la licitație, de vreme ce Studiul de Fezabilitate și indicatorii tehnico-economici au fost finalizați.
„Timișoara crește inteligent. Legăm centrul orașului de centura de vest prin strada Gării, cu o arteră construită de la zero. Câștigăm pe două fronturi: scăpăm de drumurile inutile prin oraș și eliberăm Calea Șagului de traficul care ne sufocă. În plus, deschidem drumul pentru dezvoltarea zonei de vest, conectând actuala zonă industrială aproape abandonată.
În ultimele zile ale anului trecut am aprobat indicatorii tehnico-economici și studiul de fezabilitate pentru construirea Radialei Vest (Centura de vest – pasajul Solventul). E un proiect strategic pentru care vrem să atragem bani europeni.Ce înseamnă asta? Construim un coridor de mobilitate nou-nouț. Două benzi pe sens, dar și piste de biciclete și trotuare sigure, separate de traficul rutier. Plus un nou pasaj modern – auto, velo și pietonal – peste calea ferată. Legătura directă dintre inelul IV și Varianta de ocolire Timișoara Vest devine realitate.
E un proiect care schimbă Timișoara. Mai puțin trafic în interiorul orașului, mai multe oportunități de dezvoltare.”,
a transmis primarul Timișoarei, Dominic Fritz.
Radiala Vest va degreva semnificativ traficul pe Calea Șagului, dar și pe străzile Ardealului, Banatului, Lt. Ovidiu Balea și strada Cloșca. Execuția efectivă va dura 24 de luni, la care se adaugă timpul necesar pentru exproprieri și licitație. Va costa aproape 139 de milioane de lei, inclusiv TVA.
Va fi drum nou cu profil de drum expres cu câte două benzi pe sens, un pasaj rutier cu 3 deschideri, peste calea ferată cu câte 2 benzi pe sens (cu asigurarea continuității traversării pietonale și cu bicicleta), o girație, piste de biciclete în platformă proprie (lățimea fiecărui sens e de 1,5 m), trotuare generoase ( 2-3 m pe fiecare parte), iluminat public stradal, rețele de apă și colectarea apelor pluviale, spații verzi.
Va fi drum nou cu profil de drum expres cu câte două benzi pe sens, un pasaj rutier cu 3 deschideri, peste calea ferată cu câte 2 benzi pe sens (cu asigurarea continuității traversării pietonale și cu bicicleta), o girație, piste de biciclete în platformă proprie (lățimea fiecărui sens e de 1,5 m), trotuare generoase ( 2-3 m pe fiecare parte), iluminat public stradal, rețele de apă și colectarea apelor pluviale, spații verzi.