Cu bani europeni, se modernizează infrastructura feroviară din Timișoara.
CFR SA a semnat, vineri, contractul pentru proiectarea și execuția lotului 3 al căii ferate Timișoara Est – Ronaț Triaj. Acest tronson are o lungime de 13,86 kilometri, iar investiția este finanțată prin PNRR, având o valoare de 1,44 miliarde lei, la care se adaugă TVA.
„Semnarea contractului de modernizare a secțiunii Timișoara Est – Ronaț Triaj reprezintă punctul de pornire al dezvoltării infrastructurii feroviare pe tronsonul Caransebeș – Timișoara – Arad, ramura sudică a Coridorului Rin-Dunăre, și un prim pas în alinierea infrastructurii feroviare din zona de vest a țării la standardele europene de transport. Principalul nostru obiectiv este să le oferim călătorilor condiții moderne de transport, și aici mă refer la o infrastructură care va permite o viteză maximă de circulație de 160 km/h, stații feroviare moderne, servicii publice de calitate, facilități sigure de tranzitare sau staționare în zonele publice, inclusiv zone speciale de acces și de deplasare pentru persoanele cu dizabilități. Nu în ultimul rând, trebuie menționat faptul că, modernizarea căii ferate înseamnă și o contribuție economică majoră la nivel național și local”, a declarat Ion Simu, directorul CFR SA.
Asocierea de constructori italieni are la dispoziție 42 de luni, din care șase luni pentru proiectare și 36 luni pentru execuție, în vederea finalizării lucrărilor.
În cadrul proiectului se vor realiza și patru pasaje superioare în Timișoara, precum și o gară nouă, în centrul orașului, în apropierea Iulius Town.
„Lotul 3 face parte din proiectul de modernizare a liniei de cale ferată Caransebeș- Timișoara-Arad (162,19 km) format din 4 loturi. Realizarea este finanțată prin PNRR (o valoare totală de 6,9 miliarde de lei)”, a precizat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.