Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, a declarat, vineri, la Timișoara, că a avut discuții cu firma care se ocupă de Centura de Sud a Timișoarei, iar aici ar fi fost îndepărtate obstacolele majore.
„Am avut discuții și cu compania care se ocupă de Centura Sud Timișoara. De câteva săptămâni tot stau să calculez, dincolo de certificatul negativ pe care noi l-am emis pentru compania respectivă, daca timing-ul legat de reziliere ne duce într-o situație mai bună decât progresul fizic. Au avut probleme majore de finanțare, dar am verificat și am înțeles că s-au deblocat acele probleme majore. S-au angajat la un ritm asemănător de progres lunar ca și cei de aici (n.r. – șantierul drumului de legătură DN 69 – A1), dar e ultimul avertisment atât pe lucrarea aceasta, cât și pe celelalte.
Și dacă nu se va simți, vă repet, am raport săptămânal de la DRDP, îmi transmite săptămânal doamna director stadiul, mobilizarea, câte utilaje sunt pe șantiere, vom ajunge acolo urgent (n.r. – la reziliere). Cu toate riscurile, chiar dacă vor fi câteva luni în care șantierul va fi abandonat, facem chestiunile legale astfel încât poate alții care vor câștiga să fie mai buni constructori”, a spus Sorin Grindeanu.
Centura Timișoara Sud este proiectată să lege ieșirea din Timișoara de pe Calea Lugojului cu cea spre Utvin, Sânmihaiu Român, prin Chișoda, Giroc, Moșnița și Ghiroda, prin două benzi. Centura va avea 26 de kilometri. De proiect și execuție se ocupă firma Tirrena Scavi Spa, iar valoarea contractului depășește 60 de milioane de euro.