Societatea de Transport Public Timișoara va realiza în acest an mai multe concedieri. Totul cu scopul de a reduce din cheltuieli.
„singura reducere a cheltuielilor pe care o putem face în acest moment și care este obligatorie este aceea de reducere de personal. Sunt, probabil, undeva la un milion de lei pe lună costuri pe care STPT le poate scădea prin reduceri de personal, fără ca aceste reduceri să afecteze absolut deloc personalul productiv”, a afirmat Ruben Lațcău, viceprimarul Timișoarei.
În ultimul plen al Consiliului Local Timișoara a fost aprobat bugetul de venituri și cheltuieli al STPT pe acest an, din care a reieșit că subvenția acordată de primărie a ajuns la 83%.
„Acest buget de venituri și cheltuieli are cea mai însemnată pondere a subvenției din istoria STPT-ului. 83% este subvenția din bugetul de venituri și cheltuieli, ceea ce este imens. Faptul că acest proces de subvenție a crescut constat în acești ani mă face să cred că politica nu este bună din punct de vedere al transportului public nici aici, în Consiliul Local Timișoara, și nici la societatea de transport”, a semnalat Dan Diaconu, consilier local PNL.
Ruben Lațcău a explicat că de vină pentru că s-a ajuns în această situație ar fi contractul de delegare al serviciilor de transport, aprobat în anul 2019.
„Motivul principal pentru care avem această situație, și sunt de acord că societatea trebuie să ajungă într-un punct în care cel puțin 50% din veniturile pe care le are să fie încasări directe, este în primul rând ca efect pervers al contractului de delegare, votat de Consiliul Local Timișoara trecut, în 2019. Contractul de delegare spune foarte clar că toate veniturile care nu se realizează se compensează în mod direct de către Primăria Timișoara. Cu cât sunt mai mici încasările, cu atât va fi mai mare în mod direct compensația de transport”, a precizat viceprimarul Timișoarei.