Reprezentanții Societății de Transport Public Timișoara transmit că, potrivit ultimului audit financiar și declarațiilor Ministerului de Finanțe, compania a înregistrat un plus de 1,5 milioane de lei, în 2023.
„Ca urmare a aparițiilor din ultima perioadă, în presa locală și pe postul de televiziune Antena 3, a unor știri false legate de activitatea Societății de Transport Public Timișoara, de situația financiară și de drepturile salariale ale angajaților, ne vedem obligați să venim cu următoarele precizări:
Conform ultimului audit financiar desfășurat la S.T.P.T. și a declarațiilor financiare depuse la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor, societatea a înregistrat pentru anul 2023, un plus de aproximativ 1,5 milioane de lei.Reiterăm faptul că S.T.P.T. este un operator de transport și decontările se realizează în baza unui preț unitar/km, neexistând subvenții acordate S.T.P.T. și, totodată, prețul unitar/km practicat de societate este sub media pe țară a prețului decontat de ceilalți operatori de profil.Referitor la drepturile salariale, subliniem că, de mai bine de 1 an și jumătate, termenul legal de plată a acestora, prevăzut în Contractul Colectiv de Muncă se respectă fără întârzieri.Referitor la informația legată de intenția S.T.P.T. de a retrage tramvaiele Bozankaya din circulație, afirmăm cu fermitate că aceasta este FALSĂ, cum de altfel a fost falsă și informația legată de deraierea unui tramvai Bozankaya în bucla din Calea Bogdăneștior, la data de 07.06.2024.”
Informațiile apărute în spațiul public, potrivit cărora tramvaiele turcești ar urma să fie retrase din circulație ar fi false, mai afirmă reprezentanții STPT.
„În prezent, toate tramvaiele Bozankaya beneficiază de un lanț de aprovizionare bine pus la punct, care asigură disponibilitatea pieselor de schimb necesare pentru întreținere și reparații. Afirmațiile conform cărora tramvaiele vor fi retrase din circulație din lipsa pieselor nu sunt întemeiate.În conformitate cu cartea tehnică și a manualului de întreținere a fiecărui mijloc de transport din floata S.T.P.T., întreținerile și reviziile se realizează astfel încât siguranța în circulație și în exploatare să fie asigurate permanent. Este și cazul tramvaielor Bozankaya care sunt supuse periodic reviziilor și întreținerii în funcție de kilometrii parcurși și de specificațiile manualului de întreținere.Alături de echipa de întreținere a S.T.P.T. se află non-stop o echipă de tehnicieni ai producătorului de tramvaie turc,Bozankaya, care oferă sprijin și asistență în permanență pentru toate lucrările de întreținere și reparații ale tramvaielor Bozankaya.Bandajele de la toate tipurile de tramvaie din parcul STPT se rectifică pe un strung existent în cadrul societății, inclusiv bandajele tramvaielor turcești, neexistând niciun motiv de a vehicula informații false în presa locală legate de imposibilitatea derulării acestei activități la nivel intern. Bineințeles că ne dorim echipamente performante și utilaje de ultimă generație pentru întreținerea mijloacelor de transport ale societății și suntem siguri că montarea strungului de rectificare a bandajelor se va realiza cu succes în următoarea perioadă.Publicarea de știri și informații false produc deservicii publicului călător și companiei S.T.P.T.. Pentru a evita diseminarea, intenționată sau nu, a acestora suntem deschiși la orice solicitare din partea mass-media pentru a oferi informații și lămuriri despre activitatea STPT.”,
mai transmite STPT.