Societatea de Transport Public Timișoara va trece printr-o serie de transformări, în perioada următoare.
Dominic Fritz a anunțat că, vineri, STPT a depus la ANAF planul de restructurare. Dacă va fi aprobat, societatea va scăpa de o bună parte din datoriile istorice.
„Vești foarte bune referitoare la eficientizarea transportului în comun din orașul nostru. Astăzi, Societatea de Transport Public Timișoara a depus la ANAF un plan de restructurare, prin care să se transforme într-o structură eficientă, adaptată nevoilor timișorenilor, modernă, viabilă din punct de vedere economic. În ultimele săptămâni, STPT a reușit, cu sprijinul primăriei, să achite 46 milioane de lei din datorii restante. Conform prevederilor legale, ANAF urmează să dispună ștergerea obligației de plată pentru mai mult de 40 de milioane de lei, reprezentând datorii istorice, iar o sumă de 41 milioane de lei va fi reeșalonată pe o perioadă de șapte ani. Astfel, se pun bazele unui nou început pentru STPT. Este încă un pas pe care Timișoara îl face în parcursul său către o structură urbană sustenabilă, verde, curată, care asigură locuitorilor săi standarde crescute de calitate a vieții. Ținta noastră este ca până la sfârșitul anului, societatea de transport să devină o companie viabilă, fără datorii restante, capabilă să opereze ceea ce peste 2 ani va fi cea mai modernă flotă de transport din România”, a declarat Dominic Fritz.
Noul plan de restructurare prevede și concedierea a numeroase persoane angajate în cadrul STPT. Este vorba, în special, de personal administrativ. Pe de altă parte, vor fi angajați numeroși șoferi și vatmani.
„Bineînțeles că și digitalizarea joacă un rol în acest plan de restructurare. Tocmai am și câștigat un proiect de e-ticketing, în care tot sistemul de bilete va fi digitalizat. Vă spun însă sincer că nu doar digitalizarea este motivul de ce ne permitem să avem această restructurare și a personalului administrativ. Este un fapt cunoscut de toată lumea că în această companie, la fel ca și în alte companii de stat și municipale, au fost angajați în trecut mulți oameni fără neapărat să aibă o fișă a postului foarte clar definită, ci mai degrabă din alte motive. Trebuie să ne rupem de aceste cutume care au fost și motivul de ce a ajuns STPT în această situație precară financiară pe care acum am putut să o asanăm. Nu pot să vă spun eu câte persoane vor fi date afară, ține de managementul operațional de la STPT, dar va fi o restructurare serioasă tocmai să fie și clar că trebuie să aibă și efecte pozitive financiare, adică trebuie să fie economii reale pe partea de personal. Momentan, avem o problemă că se lucrează cu foarte, foarte multe ore suplimentare. Eu cred că atunci când avem o creștere a numărului de șoferi și de vatmani, putem să scădem și numărul de ore suplimentare. În general, cred că salariile în acest domeniu trebuie să fie competitive”, a declarat Dominic Fritz.