Transportatorii de mare tonaj ar avea ”informatori” în instituțiile publice județene cu rol de control, crede președintele CJ Timiș, Alin Nica. Este motivul pentru care transportatorii care încalcă limitele de tonaj, reușesc să scape basma curată de controalele organizate.
Instituțiile suspectate de președintele CJ Timiș, Alin Nica, de scurgeri de informații înspre transportatorii mari, care depășesc limitele de tonaj, sunt chiar Consiliul Județean Timiș, Inspectoratul Județean de Poliție și Inspectoratul de Stat pentru Controlul Rutier Timiș. Astăzi, în plenul CJ, s-a aprobat încheierea unui protocol de colaborare cu Inspectoratul de Poliție Timiș. Vor fi realizate controale pe linia reducerii numărului și a consecințelor accidentelor de circulație rutieră, precum și a protejării structurii drumurilor.
Activitatea va fi desfășurată în cadrul unor echipe mixte de control al traficului rutier formate din reprezentanți ai ambelor părți. Se vor elabora, lunar, programe de control, în funcție de evoluția situației operative, detaliate pe trasee, perioade orare și puncte fixe de acțiune ce permit cântărirea și măsurarea dimensiunii vehiculelor.
„Transportatorii trebuie să înțeleagă că limitele de tonaj nu sunt opționale. Ele sunt impuse pentru a proteja structura drumurilor. Nu este o muncă ușoară. Avem în administrate o rețea de 1300 de km de șosele, dar ne vom concentra pe zonele unde sunt cele mai mari probleme. Lucrăm de asemenea la automatizarea controalelor. Mai exact, devierea traficului greu prin cântare inteligente, care să ne semnalizeze de la distanță orice depășire de tonaj. Investiția nu ar fi una extrem de costisitoare. În plus, costurile s-ar amortiza rapid prin reducerea gradului de deteriorare a șoselelor”, spune președintele CJ Timiș, Alin Nica.