Primăria Timișoara a găsit vinovații pentru faptul că noile tramvaie noi, fabricate în Turcia, se tot blochează în intersecții.
Astfel, dintr-un comunicat de presă semnat de Culiță Chiș, șeful Direcției Tehnice din primărie și managerul proiectului privind achiziționarea garniturilor de mari dimensiuni, aflăm că de vină ar fi vatmanii, care nu respectă o procedură specială.
„Referitor la situațiile în care tramvaiele rămân blocate în intersecții, după o cercetare amănunțită asupra situației, realizată de echipa Primăriei Municipiului Timișoara împreună cu echipa tehnică a Bozankaya, a reieșit că singura cauză a blocării tramvaielor este că acestea trebuie să traverseze anumite sectoare care se intersectează cu linia contact de troleibuz, moment în care tramvaiele rămân fără tensiune, această situație tehnică fiind o practică de manual. În aceste cazuri, pentru a evita incidentele amintite mai sus, vatmanul trebuie să respecte o procedură, conform instruirii efectuate de reprezentanții furnizorului. Din experiența în domeniul de activitate se cunoaște că cea mai bună instruire este reprezentată de partea practică efectuată în traseu de către vatmani la bordul noilor tramvaie, însă toate acestea necesită timp pentru ca vatmanii să se obișnuiască cu noua tehnologie. Mai mult, în practica din traseu, vatmanii sunt foarte prudenți în procedurile de operare a noilor tramvaie pentru a nu produce daune asupra acestora”, a explicat Culiță Chiș.
Până în prezent, compania Bozankaya din Turcia a livrat la Timișoara nouă tramvaie, dintre care șase au fost recepționate și înregistrate, iar trei garnituri sunt în curs pentru punerea lor în circulație.
„Tramvaiul „Timișoara” este un tramvai foarte performant și corespunde întru totul caietului de sarcini, obținând și Agrementul tehnic din partea Autorității Feroviare Române, iar cele 57 de teste și încercări ce s-au efectuat asupra noilor tramvaie au fost realizate în cele mai performante laboratoare acreditate din lume (Germania, Spania, Cehia) împreună cu specialiștii Autorității Feroviare Române”, a mai detaliat Culiță Chiș.