Vechiul sistem de închiriere al bicicletelor VeloTM, care aparține Primăriei Timișoara, va avea concurență. Peste câteva luni, va intra pe piață un nou operator de bike-sharing.
Asta după ce în ultimul plen al Consiliului Local Timișoara a fost aprobat un proiect de hotărâre cu privire la încheierea unui parteneriat între primărie și Asociația Green Revolution.
„La VeloTM avem probleme de hardware și de software. Software-ul e unul închis, care nu poate să fie actualizat. De asemenea, avem și o problemă de hardware. Mă refer la faptul că multe dintre bicicletele pe care le avem noi nu sunt biciclete industriale, cum ar trebui să fie bicicletele care sunt folosite la bike-sharing. De asta avem defecțiuni dese sau avem o stare tehnică precară care nu este una cumva favorabilă închirierii. Dincolo de modul în care au fost ele utilizate, exploatate și întreținute de către STPT, sistemul actual de bike-sharing are un cost lunar de aproximativ 198.000 lei. Din acești 200.000 lei, undeva la 50.000 lei sunt bani pe care-i dă primăria, îi subvenționează. Deci este un sistem care depinde de subvenția primăriei și care nu reușește să se autosusțină nici măcar într-o proporție minimă”, a afirmat Ruben Lațcău, viceprimarul Timișoarei.
Pe de altă parte, viceprimarul Lațcău a lăudat noul sistem de bike-sharing care va fi implementat la Timișoara, ca urmare a parteneriatului încheiat.
„Noul sistem va fi unul complementar, nu va veni nici să înlocuiască, nici să scoată actualul sistem VeloTM. Instalarea sa, mentenanța, folosirea, suportul și toate costurile adiacente vreme de doi ani vor fi în întregime suportate din fonduri private, din donații pe care firme din Timișoara, și nu numai, le vor face. Iar după cei doi ani, sistemul va fi donat municipalității, liber de sarcini și în mod gratuit. Acest sistem nu va imputa municipiului Timișoara absolut niciun cost în cumpărarea sistemului, a bicicletelor, a stațiilor, operarea lor, mentenanța lor sau orice alt serviciu pe durata acestui acord de parteneriat și nici după. Intenția este să avem două sisteme complementare care să se stimuleze reciproc, să fie un pic de competiție între cel public și cel privat. Iar dacă cel privat va fi donat primăriei, atunci vom putea să avem după doi ani și un studiu de oportunitate bazat pe cazul real de exploatare și de utilizare, să vedem exact care sistem va fi peste doi ani mai oportun sau mai dezirabil a fi dezvoltat pe termen lung. Acest sistem este folosit în București, Brașov, nu numai, și se autosusține în întregime din surse private. Interfața acestei aplicații este mult mai de actualitate, bicicletele sunt mai pretabile închirierii de masă. Este un sistem un pic mai evoluat decât cel pe care-l avem noi în momentul de față și atunci cred că este de bun augur să avem două sisteme care să fie complementare în acest moment”, a explicat Ruben Lațcău.