Site-urile și platformele cu specific gastronomic din Banat sunt invitate de către Visit Timiș să reprezinte regiunea în competiția internațională Top Foodie Websites 2026, organizată de IGCAT. Vă reamintim, săptămâna trecută, dosarul Banatului de candidat la titlul de Regiune Gastronomică Europeană 2028 a fost acceptat de Forumul Consultativ al IGCAT.
„Astfel, o etapă la fel de importantă va avea loc în perioada următoare. Toate site-urile, blogurile și aplicațiile digitale care promovează experiențe culinare autentice, susțin producătorii locali și meșteșugarii, și permit rezervarea de experiențe autentice online, sunt invitate să se înscrie până pe 16 ianuarie 2026. Platformele selectate nu doar că vor fi angrenate în povestea anului în care Banatul va fi Regiune Gastronomică Europeană, dar vor beneficia și de promovare internațională, vizibilitate globală și recunoaștere oficială din partea Institutului Internațional de Gastronomie, Artă, Cultură și Turism”, a informat Visit Timiș.
Competiția este deschisă tuturor platformelor digitale – website-uri, bloguri sau aplicații, care promovează experiențe gastronomice și culturale autentice din Banat. Printre criteriile de eligibilitate se numără:
• susținerea producătorilor locali, a meșteșugarilor și a afacerilor regionale;
• existența unor funcționalități de rezervare online, evenimente, experiențe și diverse servicii;
• adresarea către public atât național, cât și internațional;
• contribuția efectivă la dezvoltarea durabilă a teritoriului.
Platformele pot include experiențe diverse, cum ar fi:
• degustări de mâncare și vin;
• vizite la ferme sau fabrici;
• cursuri de gătit;
• experiențe legate de meșteșuguri;
• trasee gastronomice sau de vin;
• piețe și târguri de produse alimentare;
• vizite la muzee și situri de patrimoniu culinar;
Criterii de evaluare:
Juriul internațional va analiza platformele înscrise din mai multe perspective:
• calitatea interfeței și accesibilitatea;
• sustenabilitatea și originalitatea conținutului;
• existența unor componente educaționale;
• legătura autentică cu patrimoniul și cultura locală;
• creativitatea și atractivitatea experiențelor prezentate;
• simplitatea și eficiența procesului de rezervare.
Beneficii pentru participanți:
Platformele selectate și câștigătoare vor beneficia de:
• promovare internațională pe website-ul și canalele oficiale IGCAT;
• certificare oficială și vizibilitate globală ca exemple de bune practici în turismul gastronomic și cultural;
• oportunități de networking și schimb de experiență cu comunități și experți internaționali;
• câștigătorii vor primi un certificat oficial și branding IGCAT (logo/link oficial)
Reguli:
• înscrierile se fac prin formularul IGCAT, până pe 16 ianuarie 2026 la adresa: https://www.topfoodiewebsites.org/2026-submissions-top-foodie-websites/
• câștigătorii vor fi anunțați pe 19 martie 2026, în regiunea Kvarner;
• platformele/site-uri înscrise în edițiile anterioare pot fi retrimise;
• deciziile juriului IGCAT sunt finale;
„Echipa Visit Timiș colaborează permanent cu Institutul Internațional de Gastronomie, Artă, Cultură și Turism (IGCAT), așadar vă stăm la dispoziție pentru orice întrebări sau nelămuriri legate de înscrierea în concursul Top Foodie Websites 2026, la adresa: office@visit-timis.ro”, a transmis Visit Timiș.








































