Universitatea de Vest din Timișoara și Inspectoratul Școlar Județean Timiș dau startul proiectului ”We Unite Them – Their Future is Our Future!”, un program adresat elevilor din tot județul. Scopul este de sa-i implice pe aceștia în activități culturale și artistice, pentru a socializa și interacționa, după mai mult de un an de școală online.
Proiectul a debutat în acestă săptămână, prin activități susținute de către Facultatea de Educație Fizică și Sport și Facultatea de Litere, Istorie și Teologie. Activitățile se desfășoară în spații deschise, unde elevii socializează și interacționează.
Elevii clasei a VII-a F de la Liceului Teoretic „Nikolaus Lenau” au participat la un atelier de comunicare, „Să vorbim cool și corect”, susținut de cadrul didactic Emina Căpălnășan, din cadrul Facultății de Litere, Istorie și Teologie. Activitatea s-a desfășurat în una din curțile interioare ale universității.
În altă zi, elevii din clasa a II-a F de la același liceu din Timișoara au participat la activități fizice de corectare a posturii, au făcut jocuri de distanțare socială și mers atletic, activitatea fiind condusă de către profesorul Bogdan Almajan, pe terenul exterior de baschet al universității.
„Sunt convins că sub coordonarea echipelor noastre de la Facultatea de Educație Fizică și Sport și de la Facultatea de Litere, Istorie și Teologie, pentru începutul acestui program, elevii vor regăsi bucuria implicării și dialogului în echipe mici, așa cum i-am invitat să revină, atât pe terenurile de sport în aer liber ale UVT, cât și în spațiile din principalele piațete ale Timișoarei. Vor fi respectate toate regulile epidemiologice, dar, în același timp, vor fi promovate mișcarea, participarea, comunicarea și buna dispoziție”, transmite rectorul UVT, Marilen Pirtea.
Programul se desfășoară până în 18 iunie.
Conform studiilor realizate în anul 2020 de Biroul Regional UNICEF pentru Europa și Asia Centrală, Consiliul Național al Elevilor, Reprezentanța UNICEF în România, precum și de Organizația Salvați Copiii România, peste 900 de mii de elevi au fost afectați de efectele negative ale pandemiei. Orele online și măsurile de carantină au făcut ca majoritatea elevilor să învețe fără un program bine structurat și să socializeze doar în mediul online.
Conform UNICEF, 1 din 7 copii suferă de zoom-burnout și depresie, iar în acest an mulți dintre ei au rezultatele slabe la învățătură, au abandonat școala sau și-au pierdut interesul.
Sursa: Tion.ro