CFR SA a dat un aviz favorabil pentru modernizarea căii ferate Reșița Nord – Timișoara Nord. Mai precis, joi, Consiliul Tehnico – Economic a aprobat variantele optime din cadrul studiului de fezabilitate pentru obiectivul „Reabilitarea/modernizarea liniei CF Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră”.
În total, este vorba de două tronsoane. Componenta A: Timișoara Nord – Stamora Moravița – Frontieră (58 kilometri), propusă pentru finanțare în cadrul Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027, o investiție în valoare de aproape 2,1 miliarde de lei, fără TVA. Se dorește creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă la 80 km/h, modernizarea a nouă stații/ halte/puncte de mișcare și reabilitarea a 23 treceri la nivel, 21 poduri și 19 podețe.
Componenta B: Reșița Nord – Voiteni (59 kilometri), propusă pentru finanțare din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat și/sau alte surse legal constituite, este o investiție în valoare de 1,4 miliarde de lei, fără TVA. Se dorește creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă la 80 km/h, modernizarea a 12 stații/ halte/puncte de mișcare și reabilitarea a 35 treceri la nivel, 12 poduri și 119 podețe.
„Termenul de realizare a investițiilor pe cele două tronsoane va fi de 50 de luni pentru tronsonul CF Timișoara Nord – Stamora Moravița – Frontieră, din care opt luni pentru proiectare și 42 de luni pentru execuția lucrărilor, iar pentru tronsonul CF Reșița Nord – Voiteni va fi de 60 de luni, din care opt luni pentru proiectare și 52 de luni pentru execuția lucrărilor”, a transmis CFR Infrastructură.