Primăria se pregătește să înceapă cea de-a treia ediție a programului „Timișoara decide!”. Instituția anunță că proiectul de hotărâre aferent regulamentului de bugetare participativă pentru 2024 a fost publicat pe site-ul primăriei și poate fi consultat AICI!
Documentul va sta 30 de zile în consultare, în această perioadă urmând să fie organizată și o dezbatere publică pe tema regulamentului.
„Instrumentul bugetării participative se adresează timișorenilor care doresc să se implice în proiecte de interes comunitar. Acesta creează cadrul de lucru prin care cetăţenii pot trimite propuneri de proiecte şi pot decide prin vot proiectele care vor fi implementate. Campania vizează transferul responsabilităţii decizionale către locuitorii orașului, pentru o sumă totală de aproximativ 4 milioane de lei, destinată implementării propunerilor care vor întruni cele mai multe voturi. Numărul de proiecte finanțate va fi determinat de voturile primite și de valoarea însumată a proiectelor până la suma totală alocată”, a transmis Primăria Timișoara.
Pe baza rezultatelor anterioare, au fost stabilite o serie de obiective specifice pentru cea de-a treia ediție a Campaniei de buget participativ „Timișoara Decide”, pentru a crește eficiența și nivelul de implicare a cetățenilor. Astfel, s-a hotărât alocarea bugetului total de patru milioane de lei în mod egal, câte 500.000 lei/zonă, pentru cele opt zone stabilite.
De asemenea, se vor încuraja propunerile de proiecte ce vizează spații publice comune în următoarele domenii: spații verzi, locuri de joacă, spații comune (zone pietonale, piațete, scuaruri etc.), spații dedicate sportului, alte proiecte în beneficiul cetățenilor.
„Totodată, pentru creșterea calității propunerilor de proiecte primite, propunem următoarele criterii de eligibilitate suplimentare: inițiatorul să locuiască, să lucreze sau să învețe în proximitatea adresei pentru care face propunerea de proiect sau să fie o persoană implicată activ în viața civică a zonei, iar propunerea se va adresa în principal comunităților din zona respectivă sau răspunde unei nevoi a acesteia; propunerea să nu reprezinte o intervenție punctuală care poate fi asimilată unei sesizări; perioada de implementare, conform procedurilor legale aferente fiecărui proiect, să nu depășească 2 ani”, a informat Primăria Timișoara.
Persoanele care doresc să participe la dezbaterea ce va avea loc în 4 aprilie, de la ora 17.00, în Sala de Consiliu a Municipiului Timișoara, își vor anunța intenția de participare până cel târziu în data de 03 aprilie, ora 11.00, și, totodată, vor transmite opiniile pe care urmează să le pună în discuție, la adresa de e-email camelia.crisan@primariatm.ro. Opiniile pot fi transmise și online pe platforma Decidem!