Potrivit unui comunicat citat de Ziarul Financiar și wallstreet.ro, compania americană care controlează Astra Vagoane Marfă, a precizat că a decis să închidă fabrica de la Arad din cauza costurilor, a constrângerilor logistice legate de vechimea unității și de mediul urban și a presiunilor puternice de la nivelul industriei de profil. Americanii vor continua, însă, producția la fabricile din Caracal şi Drobeta Turnu Severin.
Angajații din Arad care vor fi concediați vor beneficia de sprijin și consiliere din partea companiei pentru a se reprofila și pentru a-și găsi cât mai ușor un nou loc de muncă, precizează compania.
Fabrica Greenbrier de la Arad s-a concentrat anterior pe producția de vagoane de marfă și pasageri, dar și pe producția de motoare. Pe parcursul a peste 120 de ani, au fost produse peste 250.000 de vagoane, ceea ce reprezintă 25% din întreaga producție a companiei. Vagoanele produse aici au fost expediate în peste 35 de țări din întreaga lume.
„Greenbrier România va continua să își consolideze operațiunile de producție la fabricile din Caracal și Drobeta Turnu Severin. Această realiniere strategică întărește angajamentul pe termen lung al Greenbrier față de linia de producție de vagoane din România. Compania intenționează să continue să investească în aceste unități de lucru pentru a sprijini dezvoltarea acestora pe termen lung. Comenzile existente vor fi onorate din aceste locații, iar strategiile de achiziții și logistică vor fi ajustate în funcție de necesități”,
se mai arată în anunțul companiei.
Compania mai are în România două unități de producție. Una în Caracal, județul Olt și una la Drobeta-Turnu-Severin, județul Mehedinți. Pe lângă fabricile din România, Greenbrier Europa mai deține trei fabrici în Polonia și una în Turcia.