Calea ferată Oravița – Anina, prima cale ferată montană și cea mai spectaculoasă din România, risca să fie închisă parțial în perioada iernii, conform unei decizii recente a CFR Călători. Această decizie ar fi fost însă revocată de ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, potrivit președintelui Consiliului Județean Caraș-Severin, Silviu Hurduzeu.
„Îi mulţumesc din nou prietenului meu Sorin Grindeanu, ministru al Transporturilor, pentru sprijinul pe care îl acordă turismului în Banatul Montan prin decizia de a impune CFR ca Semeringul Bănăţean să funcționeze zilnic începând de la 1 februarie. Sorin dovedeşte încă o dată că sângele apă nu se face şi că putem să ne bazăm oricând pe el.
Cea mai veche cale ferată montană din România, Oraviţa – Anina, reprezintă un simbol al judeţului Caraş – Severin şi o atracţie turistică veritabilă având în vedere peisajul de poveste pe care îl traversează. În următorii ani, Consiliului Judeţean va face eforturi de popularizare a acestui traseu şi sunt convins că vom vedea şi rezultate economice.”
a transmis președintele CJ Caraș-Severin, Silviu Hurduzeu.
Ruta Oravița – Anina are 14 tuneluri, 10 viaducte și tăieturi în munte pe o lungime de 21 km. Cel mai înalt viaduct este Viaductul Jitin care are o înălțime de 37 de metri, iar cel mai lung tunel este Tunelul Gârliște cu o lungime de 660 de metri.