Prezent la Timișoara, în prima sa ieșire în calitate de ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu a atins aici subiecte sensibile pentru comunitate: șoseaua de centură, pasajul Solventul și transportul în comun.
Despre lucrările la șoseaua ocolitoare a Timișoarei, Grindeanu s-a arătat total nemulțumit și promite să stea, de acum, cu ochii pe constructori. ”Sunt total nemulțumit de stadiul lucrărilor, care este 40%. (…) Vreau sa vad angajamente ferme și vă asigur că, din 2 în 2 săptămâni, o să vreau să văd cum avansează acest șantier”, a declarat noul oficial de la Transporturi, conștient că orașul de pe Bega a stat mereu prost la capitolul infrastructură rutieră.
”Am marele avantaj ca știu ce înseamnă Timișoara, ca am fost viceprimar, sunt unele probleme în același stadiu – Solventul – dar și ca fost președinte de Consiliu Județean. Nu trebuie sa va spun dumneavoastră ca sunt acasă, la Timișoara. Mi-am asumat acest rol în Guvernul României, fiind probabil unul dintre cele mai grele ministere. (…) O sa îmi construiesc o echipă de profesioniști la Ministerul Transporturilor”, a precizat Sorin Grindeanu.
Soseaua ocolitoare a orasului, care ar mai rezolva din problema traficului din Timișoara, pare ca e un șantier fără sfârșit. Ani la rând, tronsonul a fost ocolit, la propriu, de aproape toți guvernații. Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în luna martie a anului trecut. Abia acum, însă, se aștern primii 5 kilometri de asfalt.
Lucrarile la cei 26 de kilometri ar fi trebuit finalizate în primavara anului viitor, însă, așa cum se intampla pe toate marile santiere, termenul a fost prelungit pana în decembrie 2022. Valoarea variantei de ocolire din partea de sud a orașului este de peste 60 de milioane de euro, bani de la bugetul de stat , dar și fonduri europene.
Și tot la Timișoara, Grindeanu a venit cu o veste bună pentru cei care folosesc tramvaiele și așteaptă cu nerăbdare să circule cu noua garnitură turcească de la Bozankaya, care a venit astă vară în oraș. De atunci a fost supusă la aproape 60 de teste. Tramvaiul nu a putut fi pus oficial pe linii, pentru că îi lipsea o autorizație de la Autoritatea Feroviară Româna. Grindeanu a adus la Timișoara mult așteptata hârtie: ”O sa transmit aceasta omologare a tramvaiului pe care am adus-o de la Ministerul Transporturilor. Deci e omologat, ca sa închidem problema”, a spus el. Și – surpriză – documentul i-a fost predat lui Culiță Chiș, șef la Direcția generală drumuri, poduri, parcaje și rețele de utilități din cadrul Primăriei Timișoara, ca să îi predea documentul. „Nu am știu pe cine să chem”, a spus Grindeanu. Și tot Culiță Chiș l-a însoțit pe Grindeanu în vizita de la viitorul Pasaj Solventul.