După ce Colterm a fost adusă pe linie moartă, urmează STPT, o altă societate a Primăriei Timișoara. Dominic Fritz, primarul orașului, afirmă că vrea să eficientizeze societatea de transport public din oraș. Să sperăm că n-o eficientizează ca și pe Colterm.
Previziunile pentru Societatea de Transport Public din Timișoara sunt sumbre. Urmează „decapitarea” Consiliul de Administrație al STPT, la solicitarea primarului Dominic Fritz.
„Compania se adâncește în datorii de la an la an. Asta nu i-a împiedicat, însă, ca din 2018 să angajeze peste 200 de oameni, în birouri și nu ca șoferi sau vatmani. Adică, încă 13 milioane de lei pe an, în plus la cheltuieli. Doar 1% din cheltuielile companiei sunt pentru întreținere și 65% salarii. Nu trebuie să ne mai mirăm în clipa în care ușile autobuzului nu se deschid complet sau se mai strică ceva.”, a transmis primarul orașului.
„STPT este condusă de un Consiliu de Administrație numit în mai multe ședințe din 2018, 2019 și 2020. Pe mulți dintre cei care fac parte din CA îi cunoașteți mai degrabă din scandalurile din presă și nu pentru că munca lor ar fi fost legată de planuri de reformă a sistemului de transport public sau de măsuri care să ducă la îmbunătățirea condițiilor de călătorie. Vremea sinecurilor politice a trecut, este momentul să avem companii publice eficiente în Timișoara.”, a mai adăugat acesta.
Alin Nica, președintele CJ Timiș afirmă însă că STPT va avea soarta Colterm. Nica îl acuză pe Fritz că vrea să aducă la STPT „o șleahtă de USR-iști incompetenți”.
„După ce a pus pe butuci Colterm, acum vrea să pună pe butuci și această societate de transport public în comun, care ar avea perspective de dezvoltare bune. De aceea îmi exprim această îngrijorare. Am crezut că acești oameni sunt doar lipsiți de experiență administrativă și că se vor pune la punct între timp. Dar, iată că au trecut doi ani deja și merg din rău în mai rău. Au rămas la vechea moștenire, ca discurs, dar dublat de o impertinență și o infatuare cum rar mi-a fost dat să văd.”, a precizat Alin Nica.