Tot mai multe voci contrazic afirmațiile primarului Dominic Fritz despre situația în care se află Societatea de Transport Public Timișoara. Ultimul, Dan Diaconu, consilier local PNL și viceprimar în mandatul Robu. Potrivit lui, administrația Fritz este cea care face praf rând pe rând toate serviciile de bază ale orașului: căldura, apă caldă, transportul în comun, curățenia.
După ce fostul director STPT, Nicu Bitea, a demontat frază cu frază toate afirmațiile primarului Dominic Fritz despre situația dezastruoasă în care s-ar afla societatea de transport, a venit rândul fostului viceprimar al Timișoarei, să prezinte datele sale. Potrivit lui Dan Diaconu, Dominic Fritz „minte privindu-ne în ochi”:
„Se pune ca ochii sunt fereastra sufletului si ca e greu sa minti privindu-ti interlocutorul in ochi. Ieri, timp de vreun sfert de ora, primarul Fritz ne-a mintit continuu privindu-ne virtual in ochi de la inaltimea pupitrului conferintei de presa. Subiectul zilei: Societatea de Transport Public (in curand in insolventa)
Minciuna 1: La STPT s-au angajat numai oameni “la birouri”, in detrimentul personalului tehnic Realitatea: Personalul TESSA a scazut cu 30% in ultimii ani (verificabil Revisal), iar numarul de vatmani si soferi a crescut cu 60%.
Minciuna 2: STPT nu a platit impozitele si are datorii la ANAF Realitatea: STPT avea o conventie de esalonare pentru o suma de peste 8 milioane de euro – aferenta TVA-ului dintr-un proiect de reabilitare a caii de rulare din perioada 2008-2010, de pe vremea primarului Ciuhandu. Din aceasta suma deja s-a platit o parte semnificativa. Din cauza intarzierilor mari la plata ale Primariei Timisoara in acesta iarna, esalonarea s-a pierdut si societatea e intr-un real pericol.
Minciuna 3: Sunt disfunctionalitati intre SMTT si STPT – greaua mostenireRealitatea: De aproape un an viceprimarul Latcau este presedintele SMTT si USR controleaza SMTT prin majoritatea in AGA
Minciuna 4: STPT are datorii mari Realitatea: E adevarat, exista datorii mari, dar ele au crescut accelerat de cand la conducerea PMT se afla “reformistii”, dupa ce 8 ani de zile au scazut continuu (chiar in conditiile grele ale esalonarii celor peste 8 milioane de euro de dinainte de 2012).
Minciuna 5: Avem o “viziune” pentru transportul in comunRealitatea: Intreaga “viziune” este bazata exclusiv pe munca altora. Cele 40 de tramvaie cu finantare europeana, licitatie si procedure derulate cu mult inainte de a pasi dvs. in primarie, cele 44 de autobuze articulate electrice cu finantare europeana, licitatie si proceduri derulate cu mult inainte de a pasi dvs. in primarie si mai nou, cele 50 de troleibuze noi, ce vor trebui sa fie finantate de Agentia Fondului de Mediu dupa ce in urma cu cateva zile Timisoara a castigat procesul cu AFM pentru descalificarea dosarului de finantare pentru troleibuze din urma cu 2 ani. Proiectele de infrastructura, deasemenea, primite de-a gata, cu finantare europeana si licitatie de executie finalizata.”, a scris Dan Diaconu.
„Toate acestea dupa ce inteligentii reformisti au reusit sa impuna cel mai mare pret la biletul de transport in comun din Romania si printre cele mai mari abonamente. Efectul: veniturile proprii vor scadea, calatoriile frauduloase vor creste, iar oamenii vor folosi din ce in ce mai putin transportul in comun. Iar bugetul alocat din partea PMT catre transportul in comun a scazut anul acesta fata de anii trecuti. Concluzia? O salba frumoasa de minciuni pentru a impune un nou set de politruci intr-un amarat de Consiliu de Administratie. Din pacate toate aceste actiuni si inactiuni, toata crasa incompetenta, vor duce la probleme uriase si in transportul in comun in Timisoara, unul deja greu incercat. Sunt servicii de baza acestea, domnule primar: caldura, apa calda, transportul in comun, curatenia. Le faceti praf rand pe rand.”, a mai scris Dan Diaconu.