Ministrul Transporturilor și Infrastructurii Sorin Grindeanu s-a aflat vineri, în 26 august, într-o vizită pe șantierul drumului de legătură DN 69 – A1. Acesta susține că acum ritmul lucrărilor este unul bun, ținând cont de problemele care au apărut pe parcurs.
„Progresul fizic se apropie de 15 %, iar în ultima perioadă mobilizarea în șantier a crescut.Constructorul italian a precizat că a depășit problemele legate de descărcările arheologice și s-a angajat că va avea un progres lunar de aproximativ 7%. Lucrarea nu este grea, dar necesită un ritm susținut de lucru pentru a putea fi încheiată anul viitor (2023). Am avut o discuție și cu constructorul italian de pe șantierul Variantei Ocolitoare Timișoara Sud. Este ultimul avertisment pe care-l dau acestui constructor, care înregistrează întârzieri și pe alte șantiere (Tronsonul 1, al Drumului Expres Craiova-Pitești și sectorul Centurii București cuprins între DN 2 șiA2). Înțeleg că și-au rezolvat problemele financiare, deci nu mai au nicio scuză să nu lucreze. Au primit deja certificate negative și luăm în calcul rezilierea, dacă nu cresc ritmul de lucru. Chiar cu riscul ca șantierele să stagneze câteva luni, vom lua această măsură, dacă va fi cazul! După aceea vom face demersurile legale pentru ca noile contracte să fie atribuite unor constructori mai buni. În România contractele trebuie să fie respectate și legea trebuie să fie aplicată tuturor în egală măsură!”, susține Sorin Grindeanu.
Cei 10 km ai acestui drum reprezintă o cale rutieră modernă pe care conducătorii auto vor ajunge mai rapid de la Timișoara pe A1.