Lucrările vor fi atent monitorizate în perioada următoare, mai ales că structura de beton care formează viitorul pasaj va trece pe sub linia de tren care leagă România de Serbia, a transmis viceprimarul Timișoarei, Ruben Lațcău. Cu toate că problema a fost soluționată punctual, s-ar putea ca astfel de situații să mai apară.
„Provocare depășită la Solventul: șantierul avansează, trenurile circulă normal, de ieri!
Încă de acum câteva luni, am anticipat astfel de provocări, cedări locale, care evident pot avea impact asupra ritmului de avans sub liniile de tren. Fundația liniilor are peste un secol, așa că erau anticipate astfel de probleme, despre care am și vorbit public. Și nu exclud apariția altor goluri, pentru care avem soluții.
Prioritară este siguranța pasagerilor, astfel că soluțiile sunt discutate și puse în practică împreună cu CFR. Monitorizăm liniile de cale ferată la fiecare centimetru de avans al chesonului.”,
a transmis viceprimarul orașului, Ruben Lațcău.
Pasajul Solventul se construiește după un procedeu realizat în premieră în Timișoara. Pentru ca traficul feroviar din zonă să nu fie afectat, constructorul a realizat o uriașă structură de beton, care este împinsă sub cele 10 linii de cale ferată ce traversează zona.
Proiectul costă 132 de milioane de lei, din care 89 de milioane de lei de la bugetul local și 43 de milioane de la Guvern, prin Programul “Anghel Saligny”.