Primăria Timișoara, în calitate de coproprietar în mai multe imobile din oraș, amintește asociațiilor de proprietari modul prin care pot solicita decontarea cheltuielilor comune – utilități, fond de rulment, fond de reparații – precum și a cheltuielilor pentru lucrări de reparații sau reabilitare.
„Pentru o gestionare eficientă a decontărilor, cererile trebuie transmise exclusiv prin intermediul asociațiilor de proprietari. În cazul imobilelor unde nu există o astfel de structură, este necesară constituirea unei asociații. Din cauza volumului mare de solicitări, documentația transmisă trebuie să fie completă, pentru a evita întârzieri în procesarea cererilor și efectuarea plăților”, a informat instituția.
Aceeași procedură se aplică imobilelor aflate în proprietatea municipalității sau a Statului Român, indiferent dacă este vorba despre locuințe sau spații cu altă destinație (SAD-uri).
Pentru a primi banii pentru cheltuielile de întreținere, fondul de rulment și fondul de reparații, asociațiile de proprietari trebuie să trimită următoarele documente: hotărârea Asociației de Proprietari cu privire la suma stabilită pentru fond rulment și fond de reparații; tabelele cu cheltuielile lunare (cu operarea la zi a plăților efectuate în vederea evitării penalităților); date privind modul de decontare (cont, bancă).
Totodată, municipalitatea va deconta și cota-parte aferentă lucrărilor de reparații sau reabilitare efectuate pentru apartamentele și spațiile cu altă destinație aflate în proprietatea Statului Român sau a Municipiului Timișoara.
Pentru decontarea acestor servicii, trebuie depuse următoarelor documente: hotărârea Asociației de Proprietari cu privire la executarea lucrărilor; autorizația de construire și documentele anexă ale acesteia; documentele aferente selecției de oferte; contractul de execuție încheiat cu firma câștigătoare; situația/situațiile de lucrări; procesul verbal de recepție la terminarea lucrărilor; procesul verbal de recepție parțial (dacă este cazul); extrasul CF colectiv (Carte Funciară); facturile emise de societatea care a executat lucrările și dovada plății (extrasele de cont și/sau chitanțele aferente); datele bancare pentru decontare (numele băncii, contul IBAN).
Documentele pot fi depuse la sediul Primăria Timișoara, Bulevardul C.D. Loga, nr. 1, Camera 12, sau în format electronic, la adresa de e-mail primariatm@primariatm.ro.
Detalii privind documentele respective regăsiți la următorul link: https://www.primariatm.ro/decont-cheltuieli-pmt
„În plus, Primăria Timișoara face un pas concret pentru a crește calitatea locuirii în imobilele aflate în administrarea sa. Astfel, are în derulare procedura de achiziție pentru un contract de reparații și mentenanță care va asigura echipe de intervenție rapidă la avarii, dar și un program clar de lucrări pentru imobilele care au nevoie de reparații”, a transmis Primăria Timișoara.