Administrația locală din Timișoara mai face o aplicație. De sesizări pentru cetățeni. De această dată, susțin reprezentanții primăriei, va fi o platformă performantă, nu ca toate celelalte de până acum, care urmează să fie închise.
Potrivit primarului Timișoarei, Dominic Fritz, se lucrează încă la noua platformă digitală de sesizări pentru cetățeni.
„Sunt unele probleme din oraș pe care oricine poate înțelege că nu le putem rezolva în 30 de zile, așa cum ne cere legea să dăm un răspuns, cum ar fi, de exemplu, să reparăm o stradă. Acolo trebuie să o includem în planul de reparații, să alocăm un buget sau chiar să pornim demersurile pentru o investiție. Problema pe care o aveam înainte era că astfel de sesizări primeau răspuns și cu asta se închidea povestea.”, a transmis primarul Timișoarei, Dominic Fritz.
Platforma de sesizări va putea fi accesată direct de pe https://sesizari.primariatm.ro sau de pe pagina primăriei la secțiunea de sesizări.
Aplicația mobilă este în variantă de test, iar toți cetățenii care doresc să contribuie la îmbunătățirea ei se pot înscrie prin acest formular: https://forms.gle/KMcbBpVzQgBYhB3h9 . Aplicația mobilă va fi apoi disponibilă pe Google Play și App Store. O echipă de IT-iști dedicați este pregătită să rezolve orice potențiale erori într-un timp cât mai scurt.
„Intrăm într-un nou film de soluții digitale. Platforma face parte dintr-un ecosistem mai larg de soluții la care lucrăm pentru a transforma administrația într-una mai prietenoasă cu utilizatorii și mai transparentă. În spatele interfeței se află noi proceduri, noi moduri de lucru și noi tehnologii pe care le integrăm în primărie. Totul pentru a rezolva mai eficient problemele Timișoarei”, transmite Valentin Mureșan, consilier personal al primarului pentru transformare digitală și smart city.
Platforma nouă are o interfață modernă, care include o hartă de unde pot fi vizualizate sesizările cetățenilor. Tehnologiile folosite vor asigura o interfață îmbunătățită, iar în instituție sistemul va asigura un proces mult mai facil de analiză a sesizărilor pe cartiere, pe tipuri de problematici și structuri administrative care trebuie să colaboreze pentru rezolvarea problemelor sesizate.
Această platformă este primul punct de contact unic dintre primărie și cetățean, iar cetățeanul va primi răspunsul la sesizare direct prin SMS, dar și prin email. Sesizările vor putea fi urmărite și de pe platformă, împreună cu corespondența cu Primăria Municipiului Timișoara în demersurile pentru rezolvarea acestora.
Odată ce un utilizator adaugă o sesizare nouă în platformă, aceasta va fi trecută ca fiind „depusă” până când funcționarul public responsabil o deschide, urmând ca apoi angajații primăriei să verifice situația din teren și să traseze sarcinile pentru rezolvarea acesteia. Dacă situația transmisă de un cetățean nu ține de competența primăriei, ci de a unei alte instituții, atunci aceasta va fi redirecționată către instituția cu competență în domeniu.