Montarea separatoarelor pe doar 150 de metri de drum în zona Badea Cârțan din Timișoara a redus considerabil timpul pe care un tramvai îl pierde pentru tranzitarea zonei. Dacă modelul s-ar aplica în mai multe zone din Timișoara, rezultatul ar fi un transport public mai eficient.
„Transportul timișorenilor cu tramvaiul e mai rapid și mai eficient în Badea Cârțan, unde am montat separatoare pe un tronson de peste 150 de metri. Dacă în martie 2024 timpul mediu de tranzit era de 3 minute și 35 de secunde, acum tramvaiul face 1 minut și 23 de secunde.
Astfel de măsuri, sigur, generează nemulțumirea și supărarea șoferilor, dar pentru un transport public predictibil avem nevoie de mai multe benzi dedicate, mai multe zone de preselecție pentru transportul public și de cât mai multe zone în care mijloacele de transport în comună să aibă prioritate.Nu putem avea un transport public performant și eficient, care să ofere un timp fezabil din punct de vedere economic (timpul costă bani pentru toată lumea) dacă nu îl vom prioritiza.
Niciodată un tramvai care stă de 3-5 ori la culoarea roșie a unui semafor, blocat în trafic, nu va ajunge în următoarea stație la timp. Niciodată autobuzul 33 nu va ajunge la Catedrală înainte mașinilor, câtă vreme să în coloană și pierde locuri în coloană la fiecare oprire în stații.”,
a transmis viceprimarul Timișoarei, Ruben Lațcău.