Centura Timișoara Sud cuprinde cinci intersecţii, trei noduri rutiere, trei poduri, şapte pasaje şi două parcări.
Investiția în Centura Timişoara Sud însemnă fluidizarea traficului intern şi internaţional care intră în ţară prin zona Stamora Moraviţa, se desfăşoară pe DN 59, ajunge în zona Timişoara şi se îndreaptă către centrul ţării pe DN 6 sau pe autostrada Arad – Timişoara – Lugoj.
Centura Timișoara Sud are 26 de km și are două benzi, câte una pe sens. Lucrările au început în 2020 și avea inițial termen de finalizare 24 de luni. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a reclamat însă ritmul slab în care s-a derulat, iar în decembrie 2022, contractul cu constructorii italieni a fost reziliat. Lucrările la Centura Timișoara Sud au reînceput în septembrie 2023, după ce un nou contract de execuție a acestora a fost câștigat de UMB Spedition.
Constructorii au preluat șantierul la un progres fizic de aproape 60 la sută și aveau la dispoziție un an să termine lucrarea pentru a nu pierde finanțarea de circa 80 de milioane de euro din fonduri europene.