Colterm a intrat în conflict cu Primăria Timișoara. Asta după ce municipalitatea nu a găsit o soluție astfel încât să aloce fondurile necesare pentru achiziționarea certificatelor de poluare aferente anului trecut.
Mai mult, societatea de termoficare susține că Primăria Timișoara ar avea de achitat o datorie de aproape 70 milioane lei. În caz contrar, Colterm se pregătește să dea în judecată municipalitatea timișoreană.
Aceste informații reies dintr-o înștiințare redactată de Colterm și transmisă Primăriei Timișoara și Consiliului Local Timișoara, la începutul acestei luni.
„În plus față de subvenția reprezentând diferența de preț și tarif la energia termică livrată populației (care se întinde la aproximativ 150 milioane lei într-un an) și achitarea pierderilor tehnologice induse (numai astea se ridică la aproximativ 85 – 88 milioane lei plus TVA), sunt șanse mari ca municipalitatea să fie nevoită să achite Colterm și suma de 67.840.130 lei, reprezentând banii primiți de la Guvern pentru acoperirea costurilor legate de achiziția de gaze naturale destinate producerii de energie termică în perioada 01.11.2021 – 31.03.2022. Cu acești bani, municipiul și-a achitat propria datorie la societate constând în plata subvenției diferență de preț și tarif la energie termică livrată populației, în loc să-i transfere conform destinației ce rezultă din Ordinul comun MF, ME, MDLP, respectiv pentru acoperirea costurilor legate de achiziția de gaze naturale. Din aceste considerente, Colterm a emis deja factura fiscală pentru suma de 67.840.130 lei și solicită achitarea, prevalându-se totodată și de dispozițiile art. 3 alin 5 din OG 36/2006, sens în care au notificat autoritățile competente pentru recuperarea acestei sume”, a declarat Roxana Iliescu, consilier local Pro România, care a făcut publică înștiințarea celor de la Colterm.
Cristian Amza, administratorul special al Colterm, arată în document că în cazul în care Primăria Timișoara nu va cumpăra certificatele de poluare, compania de termoficare ar putea intra în faliment.
„Prin prezenta vă comunicăm faptul că având în vedere multiplele solicitări pe această temă, soldate fără un răspuns favorabil, înțelegem să ne prevalăm de prevederile art. 3, alineatul 5 din OG nr. 36/2006, sens în care vom notifica autoritățile competente pentru a pune în aplicare prevederile indicate mai sus (n.r. achitarea datoriei de aproape 70 milioane lei), respectiv ne vom adresa instanței de judecată. Asigurându-vă de întreaga noastră considerație și pe deplin conștienți de eforturile depuse de Municipiul Timișoara pentru susținerea sistemului centralizat de termoficare, reiterând și faptul că neîndeplinirea obligațiilor privind achiziția certificatelor EUA va avea un impact negativ semnificativ (risc de faliment) în desfășurarea activității societății (în fapt, oprirea sistemului de termoficare centralizată a Municipiului Timișoara) vă rugăm să acordați atenția necesară acestui subiect, asigurându-vă totodată de deplina noastră disponibilitate pentru orice întâlnire în vederea găsirii unei soluții”, a precizat Cristian Amza.